Ponad 30 tramwajów stoi dzisiaj nocami na pętlach. Po likwidacji zajezdni przy Gajowej nie było dla nich innego miejsca. Po zakończeniu "pracy" na liniach zostają na ulicach miasta.
W listopadzie dołączy do nich kolejnych 50 pojazdów. MPK straci możliwość dojazdu do torów odstawczych przy Budziszyńskiej. Gdzie tramwaje będą odstawiane? W grę wchodzi kilka lokalizacji. M.in. ulica Murawa.
Dzisiaj na Budziszyńską trafia po zjeździe z linii 45 pociągów. Oprócz tego stoją tam również pojazdy techniczne. Razem prawie 50 tramwajów.
Zobacz także: MPK remontuje przejazd na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Dąbrowskiego
Gdy do Poznania trafią następne egzemplarze Tramino, "wypchną" z zajezdni przy Głogowskiej kolejne starsze tramwaje. W sumie noce na poznańskich ulicach będzie musiało spędzać ok. stu tramwajów.
- Ostateczna decyzja co do lokalizacji jeszcze nie zapadła - przyznaje Iwona Gajdzińska, rzecznik prasowy MPK. - Bierzemy pod uwagę ulicę Murawa, Przełajową czy Hetmańską.
Jak miałoby to wyglądać? Gdyby MPK zdecydowało się odstawiać tramwaje np. na Murawę, od godziny około 21 do pętli Połabska nie mogłyby kursować ani "czwórka", ani "dziesiątka". - W czasie, gdy tramwaje zjeżdżałyby z linii na Murawę, musielibyśmy uruchamiać autobusy zastępcze - mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK.
Ale nie tylko dowóz pasażerów na Połabską byłby skomplikowany. Również poranny "rozruch". Zanim wszystkie tramwaje wyjechałyby na linie, ulica Pułaskiego byłaby zupełnie sparaliżowana. A do tego dochodzą jeszcze mieszkańcy.
- Jeśli okaże się, że MPK wybierze ulicę Murawa, na pewno będzie awantura - ostrzega Halina Owsianna, przewodnicząca rady osiedla Stare Winogrady. - Przecież już pętla na Wilczaku służy za tory odstawcze. Nie można wszystkiego skumulować tylko na naszym osiedlu. Są także inne części miasta.
Lepsza wydaje się Hetmańska (blisko stamtąd na Głogowską). Bo mimo garażowania na ulicach, tramwaje codziennie muszą odwiedzić zajezdnię. - Zawsze po zjeździe z linii pojazdy przechodzą przegląd techniczny - wyjaśnia Gajdzińska.
Dlatego decyzja nie jest łatwa. Ale nawet gdy już zapadnie, problemy MPK się nie skończą. Tramwaje stojące na ulicach będą musiały być całą noc pilnowane, żeby nie "dobrali" się do nich złomiarze. - Dlatego myślimy nie tylko o torowiskach, które pomieszczą dużą liczbę tramwajów, ale też dobrze oświetlonych - kończy Gajdzińska.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?