Drogowcy przygotowali plan wydzielenia drogi dla autobusów na ul. Warszawskiej. Dzięki temu możliwe, że część mieszkańców Swarzędza lub Kostrzyna dojedzie do Poznania komunikacją publiczną. Okoliczni mieszkańcy są jednak bardzo sceptyczni.

Propozycja powstania buspasu na części ulicy Warszawskiej wzbudziła kontrowersje wśród mieszkańców osiedla Warszawskiego oraz Antoninka, a nawet Swarzędza. Obawiają się, że przez niego czas dojazdu samochodami do Śródki może ulec wydłużeniu.

- Otrzymaliśmy wiele propozycji i uwag dotyczących tego pomysłu i ulepszenia przejazdów pomiędzy Miłostowem, a Śródką - mówi Tadeusz Nawalaniec, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. Ta miejska jednostka ogłosiła konsultacje społeczne w tej sprawie.

Czego mieszkańcy najbardziej się obawiają?

- Przede wszystkim zwiększenia korków - wyjaśnia Michał Grześ, radny miejski i osiedlowy z tego rejonu Poznania. Buspas ma powstać na większym odcinku ulicy pomiędzy skrzyżowaniem z Krańcową, a Świętego Michała (zacznie się na wysokości stacji paliw). W miejscu, gdzie teraz znajduje się pas do jazdy lokalnej. Obowiązuje na nim ograniczenie prędkości do 30 kilometrów na godzinę.

- Dla jadących w stronę Śródki, gdzie będzie wydzielone miejsce dla autobusów, nic się nie zmieni - wyjaśnia Tadeusz Nawalaniec. To dlatego, że i tak po zewnętrznym pasie jeździ mało samochodów. Pojazdy komunikacji publicznej nie zablokują im przejazdu. - Jednocześnie z przesłanych nam uwag wynika, że mieszkańcy chcą się dowiedzieć, czy zachowany zostanie dojazd do ulic Bnińskiej, Koralowej i Świętego Michała, gdzie znajduje się szkoła - mówi zastępca dyrektora ZDM i wyjaśnia, że będzie można wyjeżdżać z tych bocznych ulic, a także w nie skręcać.

- Rezygnujemy z pomysłu, by kamery robiły zdjęcia tablic samochodów osobowych, które będą jechały buspasem, tak by można było z niego skręcać w prawo - zapowiada Tadeusz Nawalaniec.

Natomiast przed skrzyżowaniem ze Świętego Michała tylko pojazdy komunikacji publicznej będą mogły z prawego pasa jechać prosto w stronę Śródki. Mają mieć dodatkowo pierwszeństwo. Najpierw zielone będzie dla autobusów, później dla innych samochodów. - Jednak cykl ma być tak ustawiony, że nie sądzę, by inni kierowcy zauważyli różnicę w stosunku do tego co jest obecnie - wyjaśnia Tadeusz Nawalaniec.

Według niego wydzielenie trasy dla autobusów, a tym samym ich szybszy przejazd może spowodować, że więcej mieszkańców Swarzędza, czy Kostrzyna zamiast samochodami będzie wolało szybciej dojechać do Śródki lub dalej autobusami.

Kolejne buspasy mogą powstać na Garbarach (na wysokości szpitala onkologicznego - po lewej stronie drogi) i Drodze Dębińskiej. Będą także na ulicach Nad Wierzbakiem i Kościelnej (przy dojeździe do nasypu kolejowego - na pasach służących do skrętu).

Komentarze (13)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Myślenie nie boli (gość) (V12)

Kto powiedział że kosztem obecnych pasów? Jednak polskie społeczeństwo inteligencją nie grzeszy skoro tak licznie hejtuje fakt, że autobusom tylko i wyłącznie zostanie umożliwiony przejazd na wprost z pasa do skrętu w prawo (tak jak na Niestachowskiej , Solnej - linie 51, 60, 63, czy Al. Wielkopolskiej - linia 60). Na ul. Warszawskiej nic się nie zmieni ale ciemnota będzie pisała o całkowitym zamykaniu ruchu i ścieżkach rowerowych.

Mentor (gość)

Czy dokonano pomiarów ruchu na pasie, który chcą zająć? Czy zrobiono symulację obciążenia ruchem pozostałych pasów? Gdzie można o tym poczytać?

zbl (gość)

Spokojnie. Prawy pas na Warszawskiej służy jako zjazd do posesji i nadal będzie Czyli coś w stylu co fukcjonuje na Bułgarskiej. Z drugiej strony na Kościelnej miały powstać w zeszłym roku a tu już luty mija i cisza, a w między czasie kamienica wyrosła przy Kościelnej vis a vis Wąskiej

kod (gość)

To chore by robić buspasy likwidując jednocześnie pasy dla samochodów, których wręcz jest za mało dla obecnej intensywności ruchu. Jak jest potrzebny buspas to trzeba dobudować nową jezdnię.

Szczepan (gość)

Może byście napisali kiedyś rzetelny artykuł, a nie takie byle co. Dobrze byłoby też załączyć grafikę poglądową, tak żeby ci biedni ludzie, którzy tyle hejtują wiedzieli, że chodzi o pas do prawoskrętu, która raz że ma ograniczenie do 30 km/h a dwa służy tylko i wyłączenie do skręcania na Osiedle Pomet, stację benzynową i ul. Zdrojową. To w żaden sposób nie wpłynie w istotny sposób na ruch samochodów, bo obecnie ten pas jest minimalnie wykorzystywany.

Michał (gość)

Brawo Panie Idczak, uwielbia pan hejt wywoływać. Tytuł tak chwytliwy, że nawet osoby pode mną nie przeczytały treści, gdzie pan wyjaśnia, że żadnych korków jednak nie będzie.
Miasto proponuje niedługo wprowadzić sporo buspasów w ciągu krótkiego czasu - jak często będzie pan teraz popełniał artykuł "buspas na ul. XXX spowoduje korki ? "

dwa_pedały (gość)

Całą ulicę zamienić w ścieżkę rowerową, po co bus-pas? Rumiany "myślący inaczej" będzie miał gdzie jeździć.

mieszkanie (gość)

masakra! czemu nikt z tych ludzi nie myśli strategicznie, przecież równolegle do warszawskiej biegnie linia kolejowa, a po niej suną pociągi umożliwiające dostanie się ze Swarzędza na Garbary w 10 minut. po co dalej inwestować a autobusy i buspasy? lepiej skupić się na skomunikowaniu z dworcami pkp.