18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Własna restauracja McDonald's. Franczyza dobrym rozwiązaniem

Artykuł sponsorowany
W Polsce działa 281 restauracji McDonald’s, z których 143 prowadzonych jest przez 53 prywatnych przedsiębiorców - licencjobiorców. Stanowi to 51% wszystkich restauracji sieci działających w Polsce. McDonald’s to największa na świecie organizacja franczyzowa. Licencjobiorcy (franczyzobiorcy) razem z dostawcami i samą korporacją stanowią fundament tej marki.

Poszukujemy partnerów biznesowych zainteresowanych prowadzeniem własnej restauracji naszej marki. Zapraszamy na spotkanie informacyjne na temat możliwości współpracy. Przedstawiciele Działu Franczyzy oraz franczyzobiorcy – właściciele restauracji McDonald’s spotkają się z Państwem:
28 lutego o godz. 17.00
Hotel Sheraton
ul. Bukowska 3/9
Poznań
Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu: [email protected] lub tel. 602 416 412

„Franczyzobiorcę McDonald’s można określić mianem niezależnego, indywidualnego przedsiębiorcy, który jest odpowiedzialny za swoją restaurację i nie prowadzi dodatkowych przedsiębiorstw, które wymagałyby od niego zaangażowania i nadzoru.” – wyjaśnia Monika Dąbrowska, Franchising Manager z McDonald’s Polska.

Kandydat na franczyzobiorcę prowadzi działalność gospodarczą samodzielnie; nie jest możliwe prowadzenie restauracji razem ze wspólnikiem. Zazwyczaj umowa franczyzy zawierana jest na okres do 20 lat, na każdą restaurację z osobna. Mocną stroną lokalnych przedsiębiorców, którzy są franczyzobiorcami jest doskonała znajomość potrzeb klientów ich restauracji i możliwość reagowania na nie, co wpływa korzystnie na jakość obsługi w restauracjach McDonald’s.

„Licencjobiorca powinien mieć konkretną wizję dotyczącą tego, jak chce efektywnie zarządzać swoją restauracją oraz długofalowy plan działania” – podkreśla Bogusław Maziarz, właściciel 6 restauracji McDonald’s. Oczywiście w ramach franczyzy otrzymuje on wiedzę dotyczącą systemu funkcjonowania restauracji, jednak sam licencjobiorca musi wykazać się przedsiębiorczością i pomysłowością.

Osoba, która zdecyduje się na ten typ działalności i zostanie przez firmę zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. zainwestowanie odpowiednich środków finansowych, doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej, gotowość do poświęcenia 100 proc. czasu zawodowego prowadzeniu restauracji), przechodzi trwające około roku szkolenie. Rozpoczyna je od poznania podstawowych mechanizmów działania restauracji. Kolejne etapy to umiejętność właściwego zarządzania ludźmi, aspekty finansowe, współpraca z dostawcami, marketing i promocja.

Franczyzobiorca McDonald’s nie tylko podejmuje wszelkie decyzje biznesowe, ale także prowadzi politykę personalną w swojej restauracji, odpowiadając za szkolenia i działania mające na celu ciągłą poprawę jakości usług i produktów. Decyduje on m.in. o rekrutacji i o wynagrodzeniach, dzięki czemu dysponuje narzędziami do motywowania swoich pracowników. Ale to nie wszystko. „Franczyzobiorca McDonald’s jest twarzą marki, jej ambasadorem i dlatego musi wspierać jej wizerunek działaniami społecznymi i promocyjnymi, dbając o relacje z otoczeniem, w którym jego restauracja funkcjonuje” – dodaje Wojciech Szpila, właściciel 5 restauracji sieci.

Polityka McDonald’s daje franczyzobiorcom realny i istotny wpływ na realizację długofalowych działań i planów firmy. Czynnie uczestniczą oni w pracach zespołów operacyjnych, które ściśle współpracują z zarządem. Licencjobiorcy mogą swobodnie zgłaszać swoje pomysły, uwagi czy sugestie, dotyczące najważniejszych kwestii dla McDonald’s, takich jak oferta produktowa, wystrój i architektura restauracji, polityka personalna czy promocyjna.

W tych wszystkich obszarach licencjobiorca może liczyć na wsparcie McDonald’s w postaci kompleksowych szkoleń, know-how z zakresu prowadzenia własnej restauracji pod szyldem McDonald’s, oraz możliwości współpracy z konsultantami operacyjnymi. Fundamentalną ideą franczyzy McDonald’s jest nie tylko utrzymanie obowiązujących standardów jakości, ale przede wszystkim stałe dążenie do ich podwyższania i właśnie ten aspekt prowadzenia przedsiębiorstwa jest kluczowym celem w strategii działań licencjobiorców McDonald’s.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Własna restauracja McDonald's. Franczyza dobrym rozwiązaniem - Poznań Nasze Miasto

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto