Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zakupy najlepiej jest robić we własnym fyrtlu

Paulina Rezmer
Promocja Fyrtla obejmie Cafe Bike, jedno z 20 przedsiębiorstw
Promocja Fyrtla obejmie Cafe Bike, jedno z 20 przedsiębiorstw Waldemar Wylegalski
Łatwo stwierdzić, że śródmieście Poznania powoli umiera, a władze miasta - jeśli w ogóle dokładają starań by to zmienić - robią to bardzo mozolnie. Założyciele Fyrtla zamiast narzekać, wolą przypomnieć, jak ważna jest rola małych przedsiębiorców.

Zakupy najlepiej jest robić we własnym fyrtlu

Dwudziestu mikroprzedsiębiorców ze Śródki, Chwaliszewa, a także ulic Wrocławskiej i Gołębiej będzie promowanych przez inicjatywę "Fyrtel" przez najbliższe dwa miesiące. Projekt "Przyjedź do Śródmieścia… Poznaj lokalnych przedsiębiorców" ma na celu wspieranie małych punktów handlowo-usługowych i zwrócenie uwagi poznaniaków na postępujący problem, jakim jest degradacja centrum miasta.

- Przez nasze działania chcemy wzmocnić znaczenie handlu i zwrócić uwagę mieszkańców na potrzebę wspierania lokalnego biznesu - tłumaczy Paweł Głogowski z inicjatywy Poznań 2.0, którego Fyrtel wraz z Ulepsz Poznań są częścią.

CZYTAJ TEŻ: Na Fyrtlu tworzą gadżety z poznańskiej dzielnicy hipsterów

Społecznicy na każdym niemal kroku podkreślają rolę centrum, które powinno stanowić ośrodek miejskiego życia, a nie - tak jak to dzieje się teraz - straszyć przechodniów pustymi witrynami.

- W ramach projektu skupimy się zarówno na przedsiębiorcach mających wieloletnią tradycję, jak i na tych nowych, nadających świeży powiew miastu. W szczególności chcemy promować lokalnych biznesów rodzinnych, w których ceni się jakość, kreatywność oraz indywidualne podejście do klienta.

Na listę trafiły m.in. kawiarnie Chichot i Hyćka działające na Śródce, czy Bike Cafe i Cafe Farma przy ul. Wrocławskiej. Wśród promowanych przedsiębiorstw jest też sklep z odzieżą górską Taternik, czy Introligatornia Artystyczna Art Book Studio.

Na działania promocyjne prowadzone przez Fyrtel miasto przeznaczyło 10 tys. zł z kasy Biura Koordynacji Projektów. - Pomagamy przedsiębiorcom z dobrej woli, ale jesteśmy świadomi, że to tylko kropla w morzu potrzeb poznańskiego śródmieścia - podkreśla Paweł Głogowski. - W nowoczesnym modelu urbanistycznym nie ma miejsca na centra handlowe w środku miasta. Mamy nadzieję, że uda się nam choć trochę wpłynąć na podejście urzędników i przyzwyczajenia poznaniaków - dodaje.

Działania promocyjne Fyrtla można śledzić na stronie www.fyrtel.org i na Facebooku www.facebook.com/fyrtel.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto