Zalano mieszkanie 90-letniej kobiety. Po miesiącu wciąż nie ma odszkodowania

3 listopada doszło do zalania mieszkania 90-letniej kobiety, przy ul. Kasprzaka. Szkodę wyrządziła firma instalacyjna "Art-Kris". Trzy dni później pośrednik poszkodowanej zgłosił sprawę do ubezpieczyciela, Ergo Hestii. Do tej pory firma nie wypłaciła odszkodowania.

Wieczorem, 3 listopada, z sufitu mieszkania 90-letniej Krystyny Piosik zaczęła kapać woda. Kobieta zadzwoniła po syna, który zareagował dość szybko.

- W mieszkaniu nad nami przeprowadzany jest remont. Zadzwoniłem do kierownika, który się nim zajmuje, żeby otworzył drzwi i usunął awarię. Kilka godzin razem usuwaliśmy wodę z podłogi, żeby przestała kapać do naszego mieszkania - opowiada Janusz Piosik.

Przyczyną awarii był cieknący grzejnik. Sufit w mieszkaniu jest wilgotny i powoli pojawia się na nim grzyb. Odpada też tapeta. Krystyna Piosik w kamienicy przy ul. Kasprzaka mieszka od 1957 roku.

- Odkąd tu mieszkam, ani razu nie doszło do podobnej sytuacji. Tamtego wieczora (3 listopada - dop. red.) woda kapała niemiłosiernie. Teraz całe mieszkanie jest zamoknięte i bez przerwy mamy okręcony grzejnik, żeby wszystko wyschło - mówi Krystyna Piosik.

Mieszkanie Krystyny Piosik nie było ubezpieczone, ale za szkodę powinien zapłacić sprawca. 8 listopada przedstawiciel firmy Ergo Hestia (ubezpieczyciel sprawcy - dop. red.) wykonał w mieszkaniu Krystyny Piosik wizję lokalną. Zrobił też zdjęcia powstałych szkód oraz dokumentów wymaganych od poszkodowanego.

Po długim czasie bez decyzji, 28 listopada Janusz Piosik zwrócił się z pytaniem do Ergo Hestii o postępy w sprawie. Dostał odpowiedź, że sprawca nie dostarczył jeszcze kompletu dokumentów oraz że decyzja zostanie przekazana w ciągu 14 dni od dostarczenie kompletu dokumentów przez sprawcę.

Zobacz też: Ofiary wypadków tracą renty, bo kończą się pieniądze

- To znaczy, że likwidacja szkody może nastąpić np. za kolejne 30 dni albo i później. Dlaczego poszkodowana ma dodatkowo cierpieć, bo Hestia czeka jeszcze na dokumenty swojego klienta? - pyta się ironicznie Janusz Piosik.

Ubezpieczyciel tłumaczy, że dopóki nie dostanie dokumentów, nic nie może zrobić.

- Zawsze występujemy do sprawców, żeby jak najszybciej złożyli dokumenty. Kontaktujemy się z nimi pisemnie i telefonicznie - tłumaczy Dorota Seredyńska, referent ds. likwidacji szkód w firmie Ergo Hestia.

Firma, która montowała grzejnik, dostała zwrot pieniędzy z reklamacji. Poszkodowana Krystyna Piosik nadal jednak jest zdana sama na siebie.

- Dystrybutor kaloryferów wciąż nie dostarczył nam dokumentu o przyczynie wady. A tego wymaga ubezpieczyciel - tłumaczy Przemysław Motyl, kierownik remontu mieszkania, w którym wystąpiła awaria.

Jak mówi jeden z prawników, firmy ubezpieczeniowe stosują takie praktyki, żeby odłożyć w czasie wypłatę odszkodowania.

- Ubezpieczyciele zawsze dążą do przedłużania terminu wypłaty. Można to przerwać, składając wezwanie do natychmiastowej wypłaty odszkodowania - mówi Zbigniew Karasiewicz, poznański prawnik.

Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: poznan@naszemiasto.pl
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Cezary Hurysz

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

17.12.2018, 20:49

Tym by musiała telewizja się zając to może wtedy by się coś ruszyło ,tak lekceważą ludzi .SKANDAL....

17.12.2018, 11:34

Ciężko mi zrozumieć postępowanie ubezpieczalni.Poszkodowana musi teraz wdychać tą wilgoć, traci przy tym zdrowie, którego nie zrekompensują żadne pieniądze. Ponadto, dlaczego nic wspólnota nie robi? Co się dzieje z pieniędzmi z funduszu remontowego? Wspólnota, powinna wspomóc tą Panią i dążyć do zwrotu kosztów od sprawcy. Fakt, że mieszkanie nadal jest niewyremontowane wpłynie negatywnie na stan całego budynku. Natomiast, wracając do ubezpieczalni nie jest to dla mnie firma godna zaufania, w ten sposób nie traktuje się ludzi.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3