Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zawieszono wiechę na budowanej nowej hali w fabryce Volkswagena w Antoninku [ZDJĘCIA]

MRT
W gronie pracowników Volkswagen Poznań, przedstawicieli firmy budowlanej oraz gości zarząd Volkswagen Poznań i dyrekcja zakładu uroczyście zawiesili wiechę na nowo-powstającej hali logistycznej w poznańskim Antoninku.
W gronie pracowników Volkswagen Poznań, przedstawicieli firmy budowlanej oraz gości zarząd Volkswagen Poznań i dyrekcja zakładu uroczyście zawiesili wiechę na nowo-powstającej hali logistycznej w poznańskim Antoninku. VW Poznań
Od kilku miesięcy trwa budowa nowej hali logistycznej w zakładzie Volkswagena w poznańskim Antoninku. Właśnie zawieszono na niej wiechę, a w środku trwają prace wykończeniowe.

Budowa obiektu znajdującego się po wschodniej stronie ulicy Smołdzinowskiej w Antoniuku rozpoczęła się wiosną 2018. W maju wmurowano kamień węgielny. Aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe wewnątrz budynku oraz utwardzana jest nawierzchnia na zewnątrz obiektu. W kolejnym kroku rozpocznie się wyposażanie obiektu w infrastrukturę logistyczną.

- Przed dwoma laty rozpoczęliśmy seryjną produkcję craftera w fabryce we Wrześni. Dziś, w roku obchodów 25-lecia istnienia naszego przedsiębiorstwa, a także w kolejnych miesiącach punkt ciężkości nakładów inwestycyjnych jest ponownie skierowany na zakład w Antoninku - mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.

Czytaj też: Volkswagen Poznań rozpoczął rozbudowę fabryki w Antoninku. Będą tu produkowane samochody nowej generacji

- Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych, znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem. Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne takich, jak autonomiczne transporty między halami - dodał Jörg Pott, kierownik logistyki w zakładzie VW Poznań.

Nowa hala logistyczna będzie miała powierzchnię 46 000 m2, co odpowiada wielkości prawie 6 boisk piłkarskich. Do jej budowy wykorzystano 1450 ton stali, a długość infrastruktury podziemnej (kanalizacja sanitarna, deszczowa, energetyczna) to blisko 6,5 km, co odpowiada odległości pomiędzy fabryką w Antoninku i Starym Rynkiem w Poznaniu. Ilość wody zgromadzonej w 4 zbiornikach dla sieci tryskaczowej to ok 2 500 000 litrów. Taka ilość pozwoliłaby na wypełnienie pełnowymiarowego basenu olimpijskiego o długości 50 m, szerokości 25 m i głębokości 2 m.

Czytaj też: PENSJA MINIMALNA 2019 - zarobki "na rękę" i brutto (najniższa krajowa płaca miesięczna i stawka za godzinę pracy netto i brutto)

Równocześnie z budową zaplecza logistycznego trwa też rozbudowa istniejącej hali spawalni, której docelowa powierzchnia wyniesie 14 400 m². Termin oddania do użytkowania nowego obiektu planowany jest na I kwartał 2019 roku.

W ramach zrealizowanych inwestycji przebudowano także układ komunikacyjny w obrębie osiedla Zieliniec.

Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje zakłady ponad 2 miliardy euro. Tylko w 2018 i 2019 planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą blisko 500 mln euro.

Zobacz zdjęcia:

Poznań Motor Show 2018 - zobacz wideo:

Widzisz wypadek? Coś cię zaniepokoiło? Chcesz się czymś pochwalić?

Pisz do nas na: [email protected]
lub zostaw nam wiadomość na facebooku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto