Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zobacz, gdzie w Poznaniu mają powstać kolejne parkingi Park&Ride

Zenon Kubiak
Tak miałby wyglądać wielopoziomowy parking przy pętli na Miłostowie.
Tak miałby wyglądać wielopoziomowy parking przy pętli na Miłostowie. Urząd Miasta Poznania
W Poznaniu przy przystanku PST Szymanowskiego powstaje pierwszy w mieście parking typu Park&Ride (parkuj i jedź). Władze starają się już o dotacje kolejnych pięciu. W planach są również trzy parkingi wielopoziomowe, które miałyby powstać przy pętlach tramwajowych.

Parkingi Park&Ride mają zachęcić mieszkańców podpoznańskich gmin, którzy codziennie dojeżdżają do Poznania do pracy, aby zostawiali na nich swoje samochody i do centrum jeździli komunikacją miejską.

Pierwszy parking już powstaje przy przystanku PST Szymanowskiego. Inwestycja stanowi uzupełnienie węzła komunikacyjnego "Os. Sobieskiego", w ramach którego funkcjonuje pętla poznańskiego szybkiego tramwaju PST i autobusów miejskich. Roboty realizowane są od połowy czerwca, a oddanie do użytkowania przewidziane jest na koniec 2017 r.

Parking przy Szymanowskiego to pilotażowy obiekt, a miasto stara się już o dotację na kolejne lokalizacje: przy stacjach PKP Karolin, Strzeszyn i Podolany (stacja ma być odbudowana), oraz przy rondzie Starołęka i przy ul. św. Michała.

Ostatni etap projektu budowy parkingów P&R to obiekty wielopoziomowe na pętlach tramwajowych Górczyn, Miłostowo i Starołęka. Wraz z nimi powstałyby także zintegrowane węzły przesiadkowe.

Miasto prowadziło już konsultacje na temat planowanych projektów. Najwięcej emocji wywołały obawy związane z wpływem planowanych inwestycji na istniejące w przestrzeni węzłów Górczyn i Starołęka lokale handlowe i usługowe, jak również kwestia proponowanego wprowadzenia ruchu jednokierunkowego na ul. Wandy, w rejonie pętli tramwajowej Miłostowo.

Część uwag właścicieli lokali handlowych będzie uwzględniona, jednak jak zauważył Maciej Wudarski to spowoduje czasowe wstrzymanie prac projektowych nad tym rejonem. Chodzi o zmiany pierwotnie zakładanych funkcji dworca komunikacyjnego tak by pełni on także funkcję obiektu handlowo-usługowego. Przebudowana miałaby też być ul. Wandy. Na węźle Starołęka kluczowe są też kwestie rozbudowy węzła kolejowego i możliwego toru dla kolei aglomeracyjnej oraz kolei dużych prędkości, z tym wiązałaby się także budowa bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów prawdopodobnie wiaduktu.

Kontynuowane będą natomiast starania o uzyskanie dofinansowania ze środków UE dla budowy węzła przesiadkowego Górczyn oraz parkingu P&R Miłostowo.

Droższe parkowanie metodą na korki w centrach miast? Zobacz wideo:

źródło: TVN24/x-news.pl.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto