Od początku sierpnia, kiedy to na stronie Urzędu Miasta pojawiła się interpelacja radnego Prawa do Miasta Tomasza Wierzbickiego, dotycząca wydzielenia torowiska tramwajowego na ul. Głogowskiej, rozpoczęła się kolejna odsłona wojny o zwężenie jednej z najważniejszych arterii w Poznaniu.
Przypomnijmy, że na wiosnę pojawiły się kontrowersje wokół Programu Rowerowego Miasta Poznania na lata 2017-2022, zakładającego poprowadzenie ruchu dla rowerów po obu stronach ul. Głogowskiej. Pomysłowi sprzeciwiły się rady osiedli, a także większość radnych miejskich z Platformy Obywatelskiej. Kiedy w maju doszło do spotkania mieszkańców obawiających się zakorkowania arterii z wiceprezydentem Maciejem Wudarskim, ten zapewniał, że jeśli zwężenie zostanie wdrożone, to nie wcześniej niż w latach 2020-2021.
- Mamy analizę przepustowości i wiemy, że obecnie nie ma możliwości, by na istotnych skrzyżowaniach zwęzić ul. Głogowską do jednego pasa ruchu - mówił zastępca Jacka Jaśkowiaka.
Wiadomo już jednak, że jednostki miejskie są gotowe do zwężenia części ul. Głogowskiej, choć tym razem nie z powodu rowerów, a tramwajów.
To tylko część artykułu. W serwisie Plus "Głosu Wlkp." przeczytasz, który odcinek torowiska na Głogowskiej zostanie wydzielony. Dowiesz się również m.in. kiedy to się stanie, a także kto nie zostawia suchej nitki na tym pomyśle.
ZOBACZ TEŻ:
Zmiany na ul. Krysiewicza
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?