Ich realizacja powoduje uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, kierowców i rowerzystów. I choć inwestor, stara się utrzymać przejezdność w rejonie prowadzonych prac, to trudno uniknąć korków czy znaczących zmian w kursowaniu miejskich tramwajów i autobusów. Nic dziwnego, że poznaniacy ze zniecierpliwieniem czekają na zakończenie robót.
Niedawne mrozy przystopowały prace budowlane. Teraz drogowcy je wznowili.
Tramwaj na Naramowice
Wystarczy przejść się w rejon powstającej trasy tramwajowej na Naramowice, by przekonać się, że coraz bardziej nabiera ona finalnego kształtu.
– Po poprawie pogody roboty budowlane zostały wznowione i trwają na wszystkich odcinkach trasy – zapewnia Maja Chłopocka-Nowak, dyrektor ds. komunikacji i koordynacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice - zobacz wideo:
Ekipy wykonawcy zajmują się uzbrojeniem terenu oraz układem torowym i drogowym. Najbardziej widoczne zmiany zaszły na trasie od pętli Wilczak do Serbskiej i dalej w kierunku Naramowic, gdzie położono torowisko lub trwa jego montaż, a także stoi część słupów, na których zawieszona zostanie sieć trakcyjna dla tramwajów. Już wkrótce odcinek Wilczak – Włodarska poznaniacy pokonają tramwajem, który będzie kursował wahadłowo.
– Zarówno trasa do Włodarskiej, jak i skrzyżowanie ulicy Wilczak i Słowiańskiej zostanie uruchomione późną wiosną tego roku – potwierdza Chłopocka-Nowak.
Roboty na Wildzie
Latem tego roku ma zakończyć się pierwszy etap przebudowy torowiska tramwajowego na Wildzie.
– Termin jest zależny między innymi od warunków atmosferycznych i dużej liczby niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej – zastrzega Chłopocka-Nowak.
Obecnie roboty toczą się na odcinku od dawnego dworca PKS (obecnie Nowy Rynek) do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. Ekipy budowlane kończą przebudowę infrastruktury podziemnej po wschodniej stronie ul. Wierzbięcice i rozpoczynają roboty budowlane na odcinku od ul. Wujka do św. Czesława. Równolegle trwają prace związane z przebudową torowiska tramwajowego.
Sprawdź także: Utrudnienia na Wildzie. Dzielnica przypomina plac budowy. Ulica Wierzbięcice jest zamknięta dla ruchu. Sprawdź, co tam się dzieje
Po zakończeniu pierwszego etapu tej inwestycji, czyli jeszcze w tym roku prace rozpoczną się u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., a następnie na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową.
– W tym samym czasie MPK planuje remont dalszego fragmentu torowiska - do ul. Hetmańskiej - wraz z przebudową przystanku przy ul. Kosińskiego, który zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełno-sprawnościami – zapowiada Chłopocka-Nowak.
Przebudowa ronda Rataje
Przebudowa ronda Rataje powinna zakończyć się w marcu 2022 r., ale już w trzecim kwartale tego roku poznaniacy będą mogli przejechać tramwajem pomiędzy rondami Śródka i Starołęka. Będzie to możliwe po zakończeniu prac na ul. Zamenhofa, gdzie od stycznia trwa przebudowa torowiska tramwajowego (odcinek od ronda Rataje do ulicy Piłsudskiego).
Warto wiedzieć: Przebudowa ronda Rataje ruszy już tego lata. Łatwo nie będzie. Kierowcy i pasażerowie MPK muszą liczyć się z utrudnieniami
W dalszym ciągu prowadzone są prace na ul. Jana Pawła II i Krzywoustego (od strony autostrady A2) – między innymi trwa przebudowa torowiska, powstaje chodnik z drogą rowerową.
– W najbliższych dniach, po ustaniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, wykonawca przystąpi do układania masy bitumicznej na jezdni – dodaje Chłopocka-Nowak.
Zobacz też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?