Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec mrozów. Drogowcy wzięli się ostro do pracy na rondzie Rataje, budowie tramwaju na Naramowice i torowiska na Wildzie

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Trzy największe inwestycji, które obecnie prowadzone są w Poznaniu to przebudowa ronda Rataje, torowiska wraz z infrastrukturą drogową na Wildzie oraz zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Ich realizacja powoduje uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, kierowców i rowerzystów. Poznaniacy ze zniecierpliwieniem czekają na zakończenie robót. Niedawne mrozy przystopowały prace budowlane. Teraz drogowcy je wznowili. Na zdjęciu budowa trasy tramwajowej na Naramowice. 

Zobacz więcej zdjęć ----->
Trzy największe inwestycji, które obecnie prowadzone są w Poznaniu to przebudowa ronda Rataje, torowiska wraz z infrastrukturą drogową na Wildzie oraz zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Ich realizacja powoduje uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, kierowców i rowerzystów. Poznaniacy ze zniecierpliwieniem czekają na zakończenie robót. Niedawne mrozy przystopowały prace budowlane. Teraz drogowcy je wznowili. Na zdjęciu budowa trasy tramwajowej na Naramowice. Zobacz więcej zdjęć ----->Łukasz Gdak
W ubiegłym roku rozpoczęły się trzy największe inwestycje w mieście – przebudowa jednego z najbardziej kluczowych węzłów komunikacyjnych, czyli ronda Rataje, torowiska wraz z infrastrukturą drogową na Wildzie oraz zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice.

Ich realizacja powoduje uciążliwości dla pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, kierowców i rowerzystów. I choć inwestor, stara się utrzymać przejezdność w rejonie prowadzonych prac, to trudno uniknąć korków czy znaczących zmian w kursowaniu miejskich tramwajów i autobusów. Nic dziwnego, że poznaniacy ze zniecierpliwieniem czekają na zakończenie robót.
Niedawne mrozy przystopowały prace budowlane. Teraz drogowcy je wznowili.

Czytaj też: Tramwaj na Naramowice: Przygotowują się do położenia torowiska w rejonie pętli Wilczak. Roboty trwają także w innych miejscach

Tramwaj na Naramowice

Wystarczy przejść się w rejon powstającej trasy tramwajowej na Naramowice, by przekonać się, że coraz bardziej nabiera ona finalnego kształtu.

– Po poprawie pogody roboty budowlane zostały wznowione i trwają na wszystkich odcinkach trasy – zapewnia Maja Chłopocka-Nowak, dyrektor ds. komunikacji i koordynacji inwestycji w spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Budowa trasy tramwajowej na Naramowice - zobacz wideo:

Ekipy wykonawcy zajmują się uzbrojeniem terenu oraz układem torowym i drogowym. Najbardziej widoczne zmiany zaszły na trasie od pętli Wilczak do Serbskiej i dalej w kierunku Naramowic, gdzie położono torowisko lub trwa jego montaż, a także stoi część słupów, na których zawieszona zostanie sieć trakcyjna dla tramwajów. Już wkrótce odcinek Wilczak – Włodarska poznaniacy pokonają tramwajem, który będzie kursował wahadłowo.

– Zarówno trasa do Włodarskiej, jak i skrzyżowanie ulicy Wilczak i Słowiańskiej zostanie uruchomione późną wiosną tego roku – potwierdza Chłopocka-Nowak.  

Roboty na Wildzie

Latem tego roku ma zakończyć się pierwszy etap przebudowy torowiska tramwajowego na Wildzie.

– Termin jest zależny między innymi od warunków atmosferycznych i dużej liczby niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej – zastrzega Chłopocka-Nowak.

Obecnie roboty toczą się na odcinku od dawnego dworca PKS (obecnie Nowy Rynek) do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. Ekipy budowlane kończą przebudowę infrastruktury podziemnej po wschodniej stronie ul. Wierzbięcice i rozpoczynają roboty budowlane na odcinku od ul. Wujka do św. Czesława. Równolegle trwają prace związane z przebudową torowiska tramwajowego.

Sprawdź także: Utrudnienia na Wildzie. Dzielnica przypomina plac budowy. Ulica Wierzbięcice jest zamknięta dla ruchu. Sprawdź, co tam się dzieje

Po zakończeniu pierwszego etapu tej inwestycji, czyli jeszcze w tym roku prace rozpoczną się u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., a następnie na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową.

– W tym samym czasie MPK planuje remont dalszego fragmentu torowiska - do ul. Hetmańskiej - wraz z przebudową przystanku przy ul. Kosińskiego, który zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełno-sprawnościami – zapowiada Chłopocka-Nowak.

Przebudowa ronda Rataje

Przebudowa ronda Rataje powinna zakończyć się w marcu 2022 r., ale już w trzecim kwartale tego roku poznaniacy będą mogli przejechać tramwajem pomiędzy rondami Śródka i Starołęka. Będzie to możliwe po zakończeniu prac na ul. Zamenhofa, gdzie od stycznia trwa przebudowa torowiska tramwajowego (odcinek od ronda Rataje do ulicy Piłsudskiego).

Warto wiedzieć: Przebudowa ronda Rataje ruszy już tego lata. Łatwo nie będzie. Kierowcy i pasażerowie MPK muszą liczyć się z utrudnieniami

W dalszym ciągu prowadzone są prace na ul. Jana Pawła II i Krzywoustego (od strony autostrady A2) – między innymi trwa przebudowa torowiska, powstaje chodnik z drogą rowerową.

– W najbliższych dniach, po ustaniu niekorzystnych warunków atmosferycznych, wykonawca przystąpi do układania masy bitumicznej na jezdni – dodaje Chłopocka-Nowak.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto