Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejski Zakład Komunikacji Miejskiej w Pile wsłuchuje się w głos pasażerów i wprowadza zmiany w rozkładach jazdy

Sebastian Daukszewicz
Sebastian Daukszewicz
Od 27 sierpnia 2022 r. Miejski Zakład Komunikacji w Pile wprowadza nowy rozkład jazdy. Zmiany przygotowała firma Marcin Gromadzki Public Transport Consulting i są zgodne z oczekiwaniami pasażerów .

-W Pile prowadziliśmy badania pt. „Koncepcja optymalizacji eksploatacyjnej oferty przewozowej pilskiej komunikacji miejskiej w świetle wyników badań marketingowych z wiosny 2022 r.”. W badaniach wyszło, że najbardziej obciążone linie to 1, 3, 5. Naszym celem było zoptymalizowanie rozkładów jazdy, uproszczenie tras linii autobusowych oraz zapewnienie większej częstotliwości i rytmiczności (regularności) kursów autobusów na kluczowych i najbardziej obciążonych liniach. Oznacza to, że zmiana rozkładu powinna spowodować, iż autobusy będą jeździć częściej na kluczowych liniach, bo co 15 minut, a wielu miejscach nawet co 7 minut będzie na przystanku autobus. Ponadto badania pokazały, że jesteście Państwo liderem w kraju w zakresie nietracenia liczby pasażerów- mówi Marcin Gromadzki, właściciel Public Transport Consulting.

Zmiany dotyczą m.in. linii nr 2, która wprowadza likwidację trasy do ul. Przemysłowej /Ceramicznej, dla linii nr 3 (największe zmiany) brak pętli po Zamościu, trasa przy dworcu PKP oraz wprowadza wybrane kursy ul. Lotnicza – Szybowników – Kołobrzeska- Kołobrzeska UAM a likwiduje się tę trasę do UAM dla linii nr 4. W zamian za likwidację linii nr 3 na Zamościu pojawią się linie nr 4 i nr 12, które przejadą ul. Kusocińskiego i wjadą dalej na wycofany odcinek. Dla linii numer 8 likwiduje się trasę do al. Poznańskiej /Leśnej a dla linii numer 12 trasę do al. Powstańców Wielkopolskich. Także linia nr 5 wróci na dawną trasę i autobusy elektryczne pojadą ul. 14 Lutego i 11 Listopada.

- Nowy rozkład jazdy wdrożymy od 27 sierpnia. Generalnie jest to rozkład pełny, czyli taki jaki wdrażamy od września, na okres jesieni, zimy i wiosny. Tym razem robimy to wcześniej, żeby dać pasażerom i naszym kierowcom czas na przyzwyczajenie się do niego. Od przyszłego tygodnia będziemy informować o tych zmianach w ogłoszeniach na przystankach, czy w postaci ulotek. Ponadto w naszych siedzibach udzielamy informacji – dodaje Tadeusz Majewski, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile.

Zaprojektowany na podstawie wyników badań marketingowych system obsługi Piły komunikacją miejską tworzą skategoryzowane linie autobusowe, a mianowicie:

• trzy linie priorytetowe – z kursami co 15 minut w szczytowych okresach podaży – linie 1, 3 i 5;
• sześć linii podstawowych – z kursami co 30 minut w szczytowych okresach podaży – 2, 4, 9, 12, 14, i 15;
• dwie linie uzupełniające – z kursami co 60 minut w szczytowych okresach podaży – linie 6 i 16;
• linie zindywidualizowane – dostosowane do określonych potrzeb lub wybranych grup pasażerów – 3 bis, 8, 8 bis i 10 oraz podmiejskie: 50, 50 bis i 60.

Na grafikach przedstawiamy trasy, które zostały zmodyfikowane. Wkrótce ma się pojawić aplikacja, która będzie także pomocna pasażerom.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pila.naszemiasto.pl Nasze Miasto