– To jeden z ważnych elementów porządku w mieście: te nowoczesne wiaty są jednolite, mają ograniczoną ilość reklam, a jednocześnie służą informacyjnie ważnym akcjom społecznym, np. szczepieniom; poprawiają estetykę miasta i komfort pasażerów komunikacji publicznej – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – Wprowadzamy je od czterech lat. Zastępują starsze wiaty, które wyremontowane i doprowadzone do nowego standardu trafiają na przystanki poza centrum miasta, gdzie natężenie ruchu jest mniejsze: w ten sposób zainstalowano 170 zmodernizowanych obiektów. Lokalizacje ustalamy z radami osiedli.
Wiaty stawiane są przez zespół City Marketingu. Są w większości - w 60 procentach - oświetlone, większe od modeli sprzed czterech lat o około 30 procent, do tego na niektórych umieszczono piktogramy, zapobiegające zderzeniom z nadlatującymi w stronę szklanych powierzchni ptakami.
– To jedne z nowocześniejszych wiat w Europie i na pewno najnowocześniejsze w Polsce – zapewnia Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP. – Każdy detal jest w nich ważny i użyteczny: przykładowo tafla szklane od strony najazdowej przystanku są wolne od reklam, co sprawia, że pasażerowie mogą bez przeszkód dojrzeć numer nadjeżdżającego tramwaju.
Część z nowych wiat przeznaczona jest do zamontowania zielonego dachu – rozchodnika magazynującego wodę, przyciągającego do rosnących tu roślin owady zapylające i niwelującego miejskie wyspy ciepła. Do tej pory takie rozwiązanie zastosowano na 24 wiatach – m.in. na Moście Teatralnym, przy ul. Fredry i w okolicach Dworca Głównego, a miasto planuje w pierwszej połowie przyszłego roku wprowadzić zielone dachy na kolejnych 16 wiatach.
Zobacz też: W niedzielę 22. Poznań Maraton: Uwaga na utrudnienia. Linie tramwajowe i autobusowe zmienią trasy
Sieć reklamy zewnętrznej, do której należą wiaty, ma sprawić, by goście odwiedzający Wielkopolskę doświadczali, jak mówi Tomasz Kobierski, że całe miasto dzieli z nimi atmosferę święta branży, a mieszkańcy Poznania, by byli poinformowani o ofercie wydarzeń kulturalnych, sportowych i społecznych.
– Wiaty sprzyjają oszczędnościom: my je myjemy, konserwujemy i staramy się zapobiegać wandalizmowi: bo czysta, zadbana wiata powoduje, że mieszkańcy patrzą na nią życzliwie, a potencjalni wandale mogą powstrzymać się od jej niszczenia – dodaje Tomasz Kobierski. – Są tak zaprojektowane i wykonane, że mamy nadzieję, że za jakieś trzydzieści lat będą one wymagały co najwyżej odnowienia, ale nie wymiany.
Grupa MTP ma wpływ na bazę eventową nie tylko w Poznaniu, ale też we Wrocławiu i Kołobrzegu. Chce rozwijać rozwiązania reklamowe także w innych miastach.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?