Projekt e-Szkoła Wielkopolska wdrażany od początku tego roku składa się z trzech etapów. Twórczy Uczeń, Twórczy Nauczyciel i Pomoc Techniczna to pomysły na podgonienie zachodnich społeczności, w których już od lat nauczyciele i uczniowie nie boją się korzystać z najnowocześniejszych osiągnięć techniki w procesie szkolnictwa. Projekt jest realizowany w 75 szkołach, w tym aż 6 z Poznania. O komputeryzację w 2009 roku nie muszą się martwić uczniowie "Marcinka", Liceum Marii Magdaleny, V LO, VIII LO oraz gimnazjów nr 57 na ul. Sierakowskiej i nr 9 na os. Kosmonautów.
Całe przedsięwzięcie jest organizowane i koordynowane przez Ogólnopolską Fundację Edukacji Komputerowej przy współpracy z UAM i władzami samorządowymi województwa.
Internet szansą na efektywniejszą naukę
- Młodzi ludzie spędzają dużo czasu w Internecie. Być może dzięki temu programowi sprawimy, że uczniowie po prostu zaczną się przygotowywać do lekcji - mówi Ryszard Stefanowski, dyrektor OFEK.
Program Twórczy Uczeń ma na celu rozwój aktywności uczniów liceów i gimnazjów. Od czerwca do października kilkunastoosobowe zespoły będą pracowały nad zadanymi projektami z takich dziedzin jak: matematyka, chemia, biologia, fizyka, czy też geografia. Część zajęć zostanie przeprowadzona stacjonarnie w szkołach (48 godzin), a reszta (czyli aż 52 godziny) drogą internetową.
Najlepsi mogą liczyć na nagrody. Twórczy Uczeń jest realizowany na zasadach konkursu - projekty wykonane przez uczniów zostaną ocenione za pomocą interaktywnej platformy FRONTER. Zdobywcy największej liczby głosów zgarną notebooki (dla wszystkich członków zespołu za pierwsze miejsce), kamery (dla zajmujących drugą lokatę) i aparaty cyfrowe (dla wszystkich członków trzeciej ekipy).
Nauczyciel - cyfrowy emigrant
Drugą częścią programu e-Szkoła Wielkopolska jest Twórczy Nauczyciel. Nauczyciele są przygotowywani do stosowania cyfrowej platformy edukacyjnej i włączanie jej do procesu dydaktycznego w ramach realizowania programów nauczania. Platforma edukacyjna ma zagwarantować "odchudzenie" lekcji z przekazu treśći.
- Kłopotem współczesnego nauczyciela nie jest już dostarczenie informacji, ale pokazanie, co z nią zrobić - zapewnia Stanisław Dylak, kierownik merytoryczny projetku.
W ramach projektu wielkopolscy nauczyciele uczestniczą w szkoleniach, a także dyskutują na platformie e-lerningowej FRONTER. Fora dyskusyjne są moderowane przez wykwalifikowanych pracowników naukowych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
W szkołach wciąż bardziej zinformatyzowani są uczniowie. Nauczyciele albo nie chcą, albo nie mają czasu bądź pieniędzy na korzystanie z Internetu. Irena Królak z poznańskiego kuratorium nie ma wątpliwości.
- Dzisiejszy nauczyciel to taki cyfrowy emigrant – podsumowuje.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?