Kaponiera Kolejowa została wybudowana na początku lat 70. XIX wieku. Jej powstanie związane było z przeniesieniem dworca kolejowego z Jeżyc (ul. Zwierzyniecka) w obecne miejsce. Kaponiera, będąca elementem fortyfikacji Twierdzy Poznań, służyła obronie torów kolejowych.
Kaponierę przebudowano w latach 1968-1973. Prace rozpoczęto 1 kwietnia 1968 roku i prowadzono etapami. W ich trakcie między innymi usunięto część starych przyczółków. W sumie saperzy wyburzyli około 3000 metrów sześciennych starej konstrukcji. Z placu budowy wywieziono wówczas 2500 ton gruzu.
Rondo zostało oficjalnie oddane do użytku w 19 maja 1973 roku. Wówczas to otwarty został wentylowany i ogrzewany tunel podziemny.
Rondo zyskało miano Mikołaja Kopernika. W 1973 roku obchodzona była bowiem 500 rocznica urodzin astronoma. Nazwa się jednak nie przyjęła. Obecnie obowiązującą rondo otrzymało w 1992 roku.
Warto przypomnieć, że pod rondem mieściło się Muzeum Motoryzacji Automobilklubu Wielkopolski, a w części pustych przestrzeni zimują nietoperze.
Rondo Kaponiera od 2012 roku znajduje się w przebudowie. jej zakończenie ma nastąpić w listopadzie 2015 roku.
Skomentuj: Rondo Kaponiera. Rocznica zakończenia budowy [ZDJĘCIA ARCHIWALNE]
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?