Webinar to forma seminarium, która organizowana jest w internecie. Członkowie dołączają do spotkania za pomocą odpowiedniej platformy np. takiej jak ClickMeeting. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy uczestnik może wziąć udział bez względu, w jakim miejscu na ziemi się znajduje. Mobilność webinarów jest pierwszą odpowiedzią na ich wyjątkową popularność. Dodatkowym atutem jest to, że dzięki bezpośredniemu połączeniu możliwa jest bezpośrednia wymiana pomiędzy prowadzącym a uczniem.
Webinary coraz popularniejsze w Polsce
Firma ClickMeeting, która jest jedną z wielu na rynku w Polsce specjalizująca się w spotkaniach webinarowych, postanowiła zbadać, ile spotkań w ciągu 2023 roku zorganizowali jej uczestnicy. Dane przedstawione pokazują wprost, że webinary są coraz bardziej popularne w naszym kraju. Od czasów pandemii ich liczba sukcesywnie rośnie.
- Webinary to ważne narzędzia wykorzystywane przez ekspertów zarówno w celu dzielenia się wiedzą, jak i promowania marki, w tym tej osobistej. Odrębną kategorią wydarzeń pozostają rzecz jasna spotkania on-line, które ułatwiają nam współpracę i zapewniają kontakt niezależnie od miejsca, w którym znajdują się ich uczestnicy. Eksperci korzystają z różnych formatów wydarzeń i narzędzi, aby osiągać jak największe zyski. Taki power user może więc przede wszystkim skupiać się na tworzeniu szkoleń online, ale równocześnie organizuje również webinary marketingowe, spotkania swojego zespołu, prezentacje sprzedażowe i konsultacje z klientami. Do kategorii takich power userów zaliczyliśmy aż jedną czwartą bazy użytkowników naszej platformy. Dlatego też w tej edycji chcielibyśmy poświęcić im więcej uwagi. Nie brakuje oczywiście rozbudowanych statystyk dotyczących poszczególnych branż i ich liderów. Kim są, co ich wyróżnia i co zmieniło się w ciągu ostatniego roku w branży? Właśnie temu przyjrzeliśmy się w naszym raporcie. - komentuje Dominika Paciorkowska Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.
Rekordowe zainteresowanie webinarami
W wypowiedzi Dominiki Paciorkowskiej pojawił się termin "power user", czyli tzw. użytkownik zaawansowany. Firma ClickMeeting na podstawie badań wyłoniła "zwycięzcę" tego terminu. W ciągu 2023 roku pewna szkoła języków orientalnych w Polsce zorganizowała aż 6619 webinarów! w których udział wzięło 23 831 uczestników. Z tego wynika, że cyklicznie odbywało się 130 wydarzeń tygodniowo.
Firma ClickMeeting przedstawiła też dane, z których wynika, że na ich platformie średnio w ciągu roku uczestniczyło średnio 933 uczestników. Ponadto każdy wspomniany już power user organizował ok. 85 spotkań w czasie ostatnich 12 miesięcy. Uśredniono również czas trwania każdej sesji i wydarzenia. Pierwsze spotkania kończyły się średnio po 72 minutach a drugie po ok. 112 minutach. Z zebranych danych wynika, że najchętniej wybieraną godziną na webinar była godzina 16:00.
Jak skorzystać z webinarów?
Nie ma ograniczonych form, w jakich ramach ma odbywać się webinar. Jednak organizatorzy spotkań najchętniej decydowali się na przekazywanie wiedzy za pomocą prezentacji. Taką formę wydarzenia wybierało 54,4 % użytkowników. Na drugim miejscu znalazła się opcja dzielenia się ekranem 17,7%. Podium zamknęła forma nauczania za pomocą interaktywnej tablicy. Tutaj wynik wyniósł 8,1%.
Webinary stają się coraz popularniejszą formą nauki na scenie edukacyjnej. Nie tylko szkoły prywatne decydują się na korzystanie z tych platform internetowych. Są to również firmy, czy urzędy. O rosnącym zainteresowaniu świadczą również dane, które zebrała firma ClickMeeting, z których wynika, że za ich pośrednictwem organizuje się webinary o 81% więcej, niż średnio inni użytkownicy na innych platformach.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?