PEKA Poznań to kopalnia absurdów!
Emerytka Barbara Deska nie jeździ zbyt często komunikacją miejską, dlatego postanowiła doładować tPortmonetkę za 50 zł. W przeciągu tygodnia jechała trzy razy tramwajem, a kwota na jej koncie zmalała do 1,90 zł. Jak to możliwe, skoro bilet miała ulgowy, a kartę przykładała do czytnika według wskazówek ZTM Poznań?
- Każdą taką sytuację musimy rozpatrzyć indywidualnie. Być może pasażerka nie przyłożyła karty, kiedy wysiadała z tramwaju? - zastanawia się Małgorzata Ratajczak z ZTM i radzi by w takich przypadkach złożyć reklamacje.
CZYTAJ: PEKA Poznań: Problemy w pierwszym tygodniu. Co zostało do naprawienia? [PODSUMOWANIE]
Również Krystyna Kupiec, mieszkanka Poznania, napotkała przeszkody w punkcie obsługi na ul. Matejki. Najpierw źle jej wbito ulgę na bilet metropolitalny, później z powodu remontów nie mogła kupić biletu na stałą trasę, którą jeździ do pracy.
- Chciałam kupić bilet na starą trasę siódemki, która wracała 12 lipca, ale z powodu zmiany oprogramowania usłyszałam, że jest to niemożliwe - opowiada wzburzona. Po wielu rozmowach z kierownictwem i telefonie do redakcji Głosu Wielkopolskiego, okazało się, że jednak można wbić na kartę PEKA bilet liniowy na dotychczasową trasę pani Krystyny.
- Zamiast biletu za 33 zł oferowano mi taki za 100 zł! Mimo to jestem bardzo wdzięczna kasjerce, która pomogła mi uporać się z problemem - opowiada Krystyna Kupiec.
POLECAMY TEŻ: PEKA Poznań - zobacz, jak korzystać z czytników!
Starsi pasażerowie komunikacji, czekający kilka godzin w kolejkach, narzekają również, że w punkcie przy rondzie Rataje toaleta jest płatna. "Przez ten czas, kiedy stałem w kolejce musiałem skorzystać z łazienki kilka razy, co wyniosło mnie dodatkowe 8 zł"- pisze nasz czytelnik.
Małgorzata Ratajczak podkreśla, że ten miesiąc jest przez ZTM traktowany jako edukacyjny, by nie tylko pasażerowie wdrożyli się w nowy system, ale również pracownicy punktów obsługi klienta. - Wciąż staramy się usprawnić nasz system, tak by nie było z nim problemów - tłumaczy.
PEKA Poznań - jak zgłosić reklamacje?
Wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy mieli problem z systemem PEKA mogą składać reklamacje osobiście i przez swoje konto w portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki wnioski i reklamacje) lub na e-mail: [email protected]. Reklamacje składane przez pasażerów są rozpatrywane w terminie 30 dni roboczych.
W składanej reklamacji należy podać: imię i naziwsko, 10-cyfrowy numer karty PEKA (znajdujący się na jej rewersie), datę i godzinę przejazdu, przystanek początkowy i końcowy, posiadane uprawnienie do ulgi, pełne uzasadnienie składanej reklamacji, oraz informacje czy opłata była wnoszona za reklamującego czy również za współpasażerów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?