reklama

Akcja „Szlaban na ryzyko!” wyróżniona

Materiał partnera zewnętrznego Zaktualizowano 
Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, została uznana jako za jeden z najbardziej znaczących projektów społecznych w ostatnim 30-leciu.

Kampania na rzecz bezpieczeństwa na przejazdach, prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., znalazła się wśród najważniejszych projektów społecznych, które miały największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu.

„Bezpieczny przejazd…” wpływa na postawy społeczne

Realizowana od 2005 roku kampania społeczna Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” została uznana za jeden z projektów, które wywarły największy wpływ na postawy społeczne. Celem, jaki postawili sobie jej inicjatorzy, była zmiana postaw uczestników ruchu drogowego. W kampanię było zaangażowanych wiele znanych osób. Ambasadorami kampanii byli m.in. Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Stockinger. Poprzez prowadzenie przez cały rok akcji na przejazdach, spotkań w szkołach i przedszkolach, emitowanie spotów w radiu i telewizji oraz kolportaż materiałów kampania przekonuje do bezpiecznego zachowania na przejściach kolejowych.

Część europejskiego projektu

W 2009 r. kampania Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” została włączona w europejski projekt zrzeszający kraje zajmujące się bezpieczeństwem na przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki temu w 2011 roku w Polsce zostały zorganizowane centralne obchody Międzynarodowego Dnia Bezpieczeństwa na Przejazdach Kolejowo-Drogowych – „ILCAD-u 2011” (International Level Crossing Awareness Day).

W czasie trwania kampanii pod hasłem „Zatrzymaj się i żyj!” inicjatorzy koncentrowali się przede wszystkim na zwróceniu uwagi na tragiczne skutki zderzenia z pędzącym pociągiem. Towarzyszyły temu liczne symulacje, spoty telewizyjne i radiowe oraz działania edukacyjne wśród najmłodszych.

Wsparcie ekspertów

W trakcie trwania kampania zmieniała swoje oblicze, m.in. logotyp, ale też przekaz i sposób dotarcia do opinii publicznej. W działania zaangażowali się również eksperci z dziedziny bezpieczeństwa. Od października 2012 r. kampania została rozszerzona o zagadnienie wypadków związanych z przechodzeniem przez tory w miejscach niedozwolonych. Cel kampanii, czyli minimalizacja liczby zdarzeń zagrażających życiu i zdrowiu ludzi na terenach kolejowych, pozostaje jednak niezmienny.

Działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zostały dostrzeżone na forum międzynarodowym. W lutym 2015 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za działania zwiększające bezpieczeństwo na drogach w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD) – największej platformy obywatelskiej dotyczącej bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzonej przez Komisję Europejską. Nagroda uwzględniła kompleksowe działania PKP PLK SA zwiększające bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych w Polsce.

Współpraca dla bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo kolei zależy nie tylko od najwyższego kierownictwa firm działających w tym sektorze. To efekt współpracy personelu, szefów zespołów, kierownictwa, ale także instytucji państwowych (organów ds. bezpieczeństwa i organów regulujących) i europejskich (Komisji Europejskiej, Europejskiej Agencji Kolejowej), dlatego tak ważne jest przestrzeganie i promowanie zasad kultury bezpieczeństwa na każdym szczeblu organizacji. Podnoszenie standardów bezpieczeństwa jest nierozłącznie związane z prowadzeniem inwestycji i wdrażaniem nowych technologii – nowoczesne rozwiązania w tym zakresie oferują firmy takie jak Krakowskie Zakłady Automatyki.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3