To kolejny równoległy pokaz dwóch postaw artystycznych, a zarazem dwóch twórców reprezentujących różne generacje prezentowane w Starym Browarze. Tym razem wspólnym mianownikiem dla ekspozycji jest tradycja polskiego tkactwa artystycznego dekady lat 60. oraz 70. XX wieku.
To właśnie z tego okresu pochodzą tak dobrze znane dzieła teatru Tadeusza Kantora i Józefa Szajny, do którego stylistycznie nawiązuje praca Piotra Uklańskiego. Ten młody artysta w instalacji "The Year We Made Contact" z 2010 roku, której głównym elementem jest olbrzymia fakturowa materia - gobelin nawiązuje formalny dialog z bardzo charakterystyczną estetyką scenograficzną Kantora.
Na wystawie zobaczymy m.in. legendarną szafę Kantora jako nowe miejsce przestrzeni teatralnej, a zarazem obiekt, któremu artysta nadał znaczenie metafizycznego rekwizytu teatralnego, a także zbiór prac malarskich eksponujących włączenie w przestrzeń obrazową przedmiotów "niższej rangi" (nazwa wymyślona przez Kanotra), takich jak np. zniszczony parasol.
- Najnowsze, monumentalne dzieło Piotra Uklańskiego zainspirowało nas do zestawienia tej realizacji z pracami malarskimi i obiektami teatralnymi Tadeusza Kantora. Celem połączenia dzieł w tych dwóch równoległych prezentacjach jest stworzenie warunków do interakcji obiektów w perspektywie ich indywidualnych kontekstów oraz transformacji znaczeniowej i ikonograficznej zaproponowanej przez Uklańskiego - mówi Paulina Kolczyńska, kuratorka wystawy.
Tadeusz Kantor / Piotr Uklański
"The Year we Made Contact"
Art Stations Foundation, Stary Browar (ul. Półwiejska 42)
wernisaż 4 listopada o godzinie 19, wystawa czynna do 21 stycznia
wstęp wolny
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?