Solaris Bus & Coach S.A. to przedsiębiorstwo, którego założycielami i właścicielami są Solange i Krzysztof Olszewscy. Od momentu uruchomienia fabryki w Bolechowie w 1996 r., opuściło ją już blisko 10 tysięcy pojazdów.
Niskopodłogowymi solarisami od lat podróżują m.in. pasażerowie poznańskiego MPK, ale autobusy kupują także inne miasta i to z całego świata. Najnowszy sukces firmy to wygranie przetargu na dostawę 42 niskopodłogowych autobusów hybrydowych dla Hanoweru. To kolejne zamówienie niemieckiego klienta, który do tej pory miał w swojej flocie 63 polskie solarisy.
W Poznaniu jeden tak nowoczesny pojazd kursuje od 2008 r. Przypomnijmy, że „hybryda” ma poza silnikiem spalinowym także silnik elektryczny. Jest to nie tylko rozwiązanie bardzo ekologiczne, ale także ekonomiczne – powoduje znacznie mniejsze zużycie paliwa.
Wygrany przetarg w Hanowerze to nie jedyny w ostatnim czasie sukces Solarisa. W marcu przedstawiciele firmy podpisali w Belgradzie z publiczną spółką przewozów miejskich GSP Belgrad umowę na dostawę 200 niskopodłogowych autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 (można je także spotkać w Poznaniu).
Z kolei w czeskim Pilźnie, we współpracy ze Škodą Electric Solaris konstruuje nowy autobus hybrydowy. Pojazd ma już za sobą pierwsze kursy. Hybrydowy Solaris z systemem napędowym Škody w wersji dwunastometrowej jest wykorzystywany głównie na liniach przebiegających przez ścisłe centrum Pilzna, do którego wjazd jest dozwolony tylko dla najbardziej ekologicznych pojazdów.
Zobacz inne materiały na mmpoznan.pl | |||
Poznański Leming hitem Internetu | Skąd się wzięły nazwy ulic w Poznaniu? | Festiwal w Jarocinie 2013 - program | Ile zarabiają "zawodowi" żebracy? |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?