- Wzmożona w 2014 roku aktywność kontrolna w tym zakresie była przede wszystkim efektem współpracy nadzoru budowlanego ze stowarzyszeniem Ulepsz Poznań, które bardzo często wnioskowało do nas, i wnioskuje nadal, o sprawdzenie legalności konkretnych reklam - przyznaje Paweł Łukaszewski, powiatowy inspektor nadzoru.
Największa kontrola dotyczyła Międzynarodowych Targów Poznańskich. - Wyniki tej kontroli okazały się jednoznacznie negatywne - przyznaje Łukaszewski. - Spośród 17 nośników reklam eksponowanych na zewnątrz Targów, jedynie w odniesieniu do 2 nośników zarządca MTP dokonał wymaganego prawem zgłoszenia w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania - uzupełnia.
ZOBACZ TAKŻE: Nielegalne reklamy w Poznaniu. Specjalna mapa już w sieci
Najgłośniejsza nielegalna reklama pojawiła się w ubiegłym roku w związku z wyborami. Przedstawiała członków komitetu wyborczego Ryszarda Grobelnego na ogrodzeniu AZS-u przy ul. Przepadek. Początkowo komitet zarzekał się, że dysponuje wszelkimi zezwoleniami, ale ostatecznie musiał zdjąć wyborczy baner.
Z drugą głośną nielegalną reklamą nie poszło tak łatwo. Biuro Podróży ITAKA nadal reklamuje się na wielkim rusztowaniu przy Poznań City Center.
Od 2009 do 2013 r. pracownicy PINB skontrolowali legalność 303 nośników reklam. Spośród nich 259 okazało się samowolami budowlanymi, co daje 85 proc. wszystkich skontrolowanych obiektów.- W latach 2009-2014, doprowadziliśmy do usunięcia z przestrzeni publicznej 151 reklamowych samowoli budowlanych - chwali się Łukaszewski. I uzupełnia, że prowadzonych jest kilkadziesiąt kolejnych postępowań.
Co się dzieje w stolicy Wielkopolski? Zajrzyj na poznan.naszemiasto.pl
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?