Lech Poznań to nie tylko wielki klub piłkarski, ale też potężna machina medialna. Oficjalną stronę klubową w minionym roku odwiedziło ponad dwa miliony osób, a dumą Lecha jest własna telewizja internetowa. O Kolejorzu można codziennie przeczytać w gazetach i w wielu portalach internetowych. Jakby tego było mało, klub będzie miał własny miesięcznik o tytule po prostu „Kolejorz”.
- Pierwsza próba stworzenia czasopisma poświeconego w całości Lechowi nastąpiła kilka lat temu, jeszcze w czasach WKP Lech. Wtedy pomysł upadł ze względów finansowych. Teraz sytuacja jest zupełnie inna: marketing w Lechu jest na poziomie nieporównywalnie wyższym niż w innych klubach, a w ostatnich latach zainteresowanie Kolejorzem wyraźnie wzrosło, więc miesięcznik ma o wiele większe szanse powodzenia – opowiada Józef Djaczenko, redaktor naczelny miesięcznika.
Właścicielem magazynu będzie klub, a wydawcą Wydawnictwo Forum specjalizujące się w wydawaniu czasopism branżowych (m.in. "Konie i rumaki", "Transport i Spedycja", "Logistyka a jakość").
Skoro o Lechu codziennie tyle się pisze w gazetach i w portalach internetowych, to czy jest sens wydawać jeszcze dodatkowo miesięcznik, w którym raczej trudno spodziewać się newsów?
- Siłą rzeczy nie ma sensu pisać o wydarzeniach bieżących. Raczej skupimy się na felietonach, publicystyce, analizach gry Lecha w ostatnich kilku meczach. Nie zabraknie też prezentacji sylwetek osób związanych kiedyś i dziś z Lechem, wywiadów, a także artykułów o sprawach kibicowskich oraz o tym, jak funkcjonuje klub od środka – tłumaczy Djaczenko.
Józef Djaczenko jest m.in. autorem książki "W moim sercu Lech. O kibicach Kolejorza." |
Pisaniem artykułów do miesięcznika będą zajmować się m.in. osoby odpowiedzialne za wydawanie programu meczowego „Heeeej Lech”. Czytelnicy znajdą w „Kolejorzu” także artykuły historyczne opracowane przez Jana Rędziocha.
- Chcemy, aby w miesięczniku wszyscy kibice – zarówno ultrasi jak i starsi, którzy pamiętają Lecha sprzed lat - znaleźli coś dla siebie – wyjaśnia redaktor naczelny.
W tej chwili nie wiadomo, czy w magazynie znajdą się plakaty albo czy w przyszłości będą do niego dołączane płyty DVD. Miesięcznik będzie miał 80 stron i będzie kosztował 10 zł. Można go będzie kupić w kioskach, w punktach partnerskich Lecha oraz podczas meczów na Bułgarskiej.
Pierwszy numer ma się ukazać 15 lutego.
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?