Hydepark ma stanowić przestrzeń do rozmów na ważne tematy społeczno-obywatelskie. Chcemy stworzyć studentom możliwość do wyrażenia swojego zdania oraz wzbudzenie w nich odpowiedzialności za kierunek zmian zachodzących w świecie. Dwie poprzednie edycje były poświecone Pokoleniu’89 oraz kulturze obrazkowej.
Tym razem porozmawiamy na temat „Wszystko jest na sprzedaż – witaj w jaskini konsumpcjonizmu”.
Zważywszy, że zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, które z roku na rok przybierają coraz bardziej komercyjny wymiar – grudniowy temat wydaje się bardzo aktualny. Dyskusja pozwoli nam szerzej spojrzeć na kwestie reklamy i bezpośrednio związanej z nimi konsumpcji, a pomogą nam w tym nasi goście dr Marek Zieliński, specjalista od zarządzania sprzedażą z Uniwersytetu Ekonomicznego, dr Robert Grochowski zajmujący się etyką reklamy oraz antropolog prof. dr hab. Waldemar Kuligowski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Wśród poruszonych kwestii pojawią się: wolna wola konsumentów, cienka granica pomiędzy wywieraniem wpływu a manipulacją poprzez reklamy, psychologiczne aspekty zachowań konsumenckich oraz społeczne konsekwencje zjawiska konsumpcjonizmu, w którym mieć wypiera być.
Niech przyczynkiem rozważań dotyczących konsumpcjonizmu będzie cytat z filmu „Podziemny krąg”: „Rzeczy, które posiadasz, w końcu zaczynają posiadać ciebie”.
Porozmawiajmy o tym już we wtorek. Początek spotkania o 19.
Więcej na stronie internetowej projektu: www.hydepark.aegee.nets.pl
Pokaż swoje stylizacje wygraj udział w pokazie Fashion in Charge | informacje, porady, konkursy | sprawdź gdzie się bawić |
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?