Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

By dotrzeć do przechodnia

(N)
Wycieczka szlakiem unijnychprojektów –przystanek IntapwBukowcu
Wycieczka szlakiem unijnychprojektów –przystanek IntapwBukowcu
Z roku na rok poszerza się społeczna świadomość korzyści płynących z naszej przynależności do Unii Europejskiej, między innymi dzięki coraz bardziej czytelnej promocji programów i projektów unijnych. Hermetyczny język przepisów, zaleceń, regulaminów jest w miarę możliwości upraszczany, a wszechobecna wizualizacja informacji w formie banerów, tablic informacyjnych czy ogłoszeń oraz materiałów prasowych, radiowych i telewizyjnych, umożliwia dotarcie do przechodniów, pracowników, studentów, uczniów, czytelników i widzów.

Ważną rolę odgrywają także wycieczki szlakiem unijnych projektów - zarówno dla dziennikarzy, jak i innych zainteresowanych tym, by na własne oczy, na miejscu poznać efekty skorzystania z dotacji płynących z Brukseli. Informacje na temat dwóch kolejnych takich wycieczek, organizowanych przez Urząd Marszałkowski w Łodzi, można znaleźć poniżej - w "Aktualnościach".

Wytyczne ministra rozwoju regionalnego z 13 sierpnia 2007 r., dotyczące informacji i promocji, posłużyły do opracowania projektu Strategii Komunikacji Funduszy Europejskich na lata 2007-2013, określającej podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach.

Wynika z nich m.in., iż prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych jest obowiązkiem każdego państwa członkowskiego. Instytucje zarządzające programami regionalnymi zapewniają szeroki dostęp do aktualnych informacji, przynajmniej na stronach internetowych, na temat postępów we wdrażaniu programu. Czuwają również nad wypełnianiem obowiązków informacyjnych przez instytucje zaangażowane we wdrażanie Regionalnego Programu Operacyjnego oraz prowadzą monitoring i kontrolę.

Zasady promocji projektów dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego (RPO WŁ) na lata 2007-2013 określone zostały m.in. w załączniku uchwały zarządu województwa łódzkiego z 16 września 2009 r. Tam, odwołując się do rozporządzeń m.in. Parlamentu Europejskiego, określono promocyjne obowiązki beneficjenta projektu, realizowanego w ramach RPO WŁ na lata 2007-2013.

Jak podkreślono, celem działań informacyjnych i promocyjnych, prowadzonych przez beneficjentów, jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat udziału pieniędzy Unii Europejskiej (UE) w projektach realizowanych w ramach RPO WŁ na terenie woj. łódzkiego.

Z dniem podpisania umowy, beneficjenci są zobowiązani do informowania opinii publicznej o pomocy otrzymanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) przez umieszczanie znaków graficznych i logotypów na dokumentach oraz sfinansowanych przez UE składnikach majątku.

Działania promocyjne prowadzone przez beneficjenta powinny zawierać logotypy: Unii Europejskiej, Programu Regionalnego oraz województwa łódzkiego. W opisie musi się znaleźć treść: "Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego" - obok informacji o współfinansowaniu projektu z budżetu państwa/samorządu - oraz hasło "Fundusze Europejskie dla rozwoju regionu łódzkiego".

Szczegółowe zasady stosowania wymienionych znaków można znaleźć w dokumencie "Narodowa Strategia Spójności, Księga Identyfikacji Wizualnej 2007/2008".

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zdunskawola.naszemiasto.pl Nasze Miasto