Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chaotyczne reklamy przestaną szpecić centrum Poznania? Poznańska uchwała krajobrazowa coraz bliżej

red.
Uchwała krajobrazowa ma pomóc oczyścić Poznań z chaotycznych reklam
Uchwała krajobrazowa ma pomóc oczyścić Poznań z chaotycznych reklam Karolina Koziolek
Chaotyczne reklamy przestaną szpecić centrum Poznania? To możliwe, bo właśnie dobiegają końca prace przy projekcie uchwały krajobrazowej dla Poznania, która ma umożliwić uporządkowanie kwestii reklam w mieście. Projekt uchwały jest już przygotowany, a teraz mieszkańcy mogą zgłaszać do niego swoje uwagi.

Prace nad poznańską uchwałą krajobrazową, która ma pomóc uporządkować reklamy w mieście, są już na ostatniej prostej.

- Dzięki uchwale krajobrazowej będziemy mogli wyeliminować z naszego otoczenia nieestetyczne banery, krzykliwe szyldy oraz inne elementy powodujące dewastację krajobrazu miejskiego

- mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Do 6 marca mieszkańcy mogą zapoznać się z aktualnymi zapisami projektu uchwały krajobrazowej np. na stronie internetowej www.poznan.pl/krajobrazowa. Z kolei do 21 marca można zgłaszać swoje uwagi do projektu uchwały na adresy:

  • pocztą tradycyjną na adres Wydziału Urbanistyki i Architektury, pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań,
  • mailowo na adres: [email protected].

W korespondencji należy podać imię, nazwisko i adres zamieszkania lub w przypadku osoby prawnej - nazwę i adres siedziby, a także treść uwagi oraz oznaczenie nieruchomości, której uwaga dotyczy.

Ponad 65 milionów złotych przewidziano w tegorocznym budżecie miasta na przebudowę tras tramwajowych na ul. Święty Marcin, Al. Marcinkowskiego, pl. Wolności, 27 Grudnia, Gwarnej, Towarowej oraz budowę nowej trasy tramwajowej na Ratajczaka. 

Zobacz w galerii, co się zmieni ---->

Wkrótce kolejne zmiany na ul. Święty Marcin. Będzie się dzia...

Co zawiera poznańska uchwała krajobrazowa?
Zgodnie z aktualnymi zapisami Poznań ma zostać podzielony na cztery obszary. Pierwszy z nich to obszar staromiejski, który obejmuje Stary Rynek i okolice oraz Chwaliszewo i Śródkę. Drugi to obszar centrum i historycznych dzielnic, odpowiadający nieco poszerzonej strefie ochrony konserwatorskiej. Kolejny, to obszar zurbanizowany, obejmujący osiedla mieszkaniowe oraz założenia usługowe i przemysłowe oraz obszar przyrodniczy wpisujący się w klinowo-pierścieniowy system zieleni.

Największe nośniki reklamowe - billboardy - w maksymalnym rozmiarze (18 metrów kwadratowych) dopuszczone zostały tylko w obszarze zurbanizowanym i na skrajach obszaru obejmującego centrum i historyczne dzielnice - przy drogach głównych i głównych ruchu przyspieszonego. Słupy ogłoszeniowo-reklamowe oraz tzw. citylighty będą dopuszczone we wszystkich obszarach, ale w obszarze staromiejskim z ograniczeniami.

Niemal całkowicie zakazane zostały za to wielkoformatowe banery. Mogą się pojawić tylko na rusztowaniach w czasie prowadzonego remontu elewacji. Dopuszczalne nadal będą murale reklamowe na ścianach szczytowych budynków - z ograniczeniem ich wielkości w zależności od strefy.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto