Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co bardziej poprawi wizerunek Poznania?

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Zadbaniem o historyczne miejsca i wsparciem rodzin wielodzietnych radni chcą poprawić wizerunek miasta kosztem "tradycyjnej" promocji.

W poniedziałek na kolejnym posiedzeniu Komisji Budżetu, Nadzoru Właścicielskiego, Rozwoju Gospodarczego i Promocji Miasta radni zapoznawali się ze zgłoszonymi poprawkami do budżetu miasta na 2011 r. Przy okazji rozgorzała dyskusja o promocji miasta, bowiem to właśnie tutaj szukano oszczędności, które można by przeznaczyć na inne cele.

Jednym z nich jest projekt Karty Rodziny Dużej zgłoszony przez klub PiS, a stworzony przez Pawła Wosickiego, który w ostatnich wyborach nie uzyskał mandatu radnego.
- Projekt jest adresowany do poznańskich rodzin wielodzietnych, które znajdują się w trudnej sytuacji materialnej – mówił, prezentując główne założenia karty radny Szymon Szynkowski vel. Sęk. – Karta miałaby im umożliwić skorzystanie z oferty poznańskich muzeów, teatrów, a może także kin czy pływalni, czyli zaktywizowało społecznie takie rodziny, których normalnie na to nie stać.

Karta ma umożliwić zakup biletów ze specjalną ulgą. Zdaniem Barbary Sajnaj, skarbnika miasta, może to jednak utrudnić dostęp do kultury wielu innym poznaniakom z powodu ograniczonej liczby miejsc w instytucjach kultury, które pewnie trzeba będzie wcześniej rezerwować.
- Skończmy z tym myśleniem, że klienci w instytucjach miejskich tylko przeszkadzają – irytował się Szynkowski. – Instytucje funkcjonują nie dla samych siebie, ale dla mieszkańców, którzy chcą z nich skorzystać. I to dobrze, jeśli będzie ich jak najwięcej.

Poprawka do budżetu przewiduje na ten cel 750 tysięcy złotych, które mają pochodzić z obcięcia budżetu Biura Promocji Miasta, co oczywiście budzi sprzeciw jego dyrektora. Łukasz Goździor przy wszelkich poprawkach obcinających budżet jego wydziału, wskazywał, że będzie to oznaczać konieczność zrezygnowania lub zredukowania wydatków planowanych m.in. na koncert „Poznań dla Ziemi”, promocję Euro 2012 w Poznaniu, zagraniczną kampanię wizerunkową miasta czy promocję akcji „Poznań za pół ceny”.

Radni mieli jednak wątpliwości, czy Biuro Promocji Miasta właściwie wydatkuje pieniądze.
- Z dotychczasowych akcji promocyjnych na pewno sprawdza się akcja „Krewni Euro” czy „Poznań za pół ceny”, ale warto też zwrócić uwagę, że najlepiej sprawdzają się projekty, które nie są promocją wprost – zwracał uwagę Marek Sternalski.

Zdaniem radnego PO takie poprawki jak wspomniana Karta Rodziny Dużej, budowa integracyjnego placu zabaw czy zatroszczenie się niszczejących mogił i miejsc pamięci to także elementy poprawiające wizerunek Poznania.

- Jeżeli ktoś przyjedzie do nas na Euro 2012, zrobi sobie zdjęcie przy niszczejącym pomniku harcerzy nad Maltą, później je wrzuci na Facebooka, zobaczą go jego znajomi, a kto wie, czy takie zdjęcie nie zacznie żyć dalej w Internecie, a to wpłynie fatalnie na wizerunek Poznania – podawał jako przykład Sternalski.

Z tego też powodu jedna z poprawek nazwana roboczo „Pamięć historyczna” przewiduje zaopiekowanie się niszczejącymi mogiłami i miejscami pamięci m.in. nad jeziorem Rusałka, gdzie o tym, że w tych miejscach zamordowano więźniów Fortu VII informują tylko ręcznie napisane informacje przez mieszkańców Poznania.

- To, o czym pan mówi, to są rzeczywiście elementy promocji miasta, ale wewnętrznej, a nam zależy przede wszystkim na promocji zewnętrznej – odpierał Łukasz Goździor. – Poznań musi wykorzystać szansę, jaką jest Euro 2012 i nie powtórzyć błędów, jakie popełniły np. miasta portugalskie, w których odbywało się Euro 2004, a o których nikt już nie pamięta.

Ostatecznie zapowiedziano, że Biuro Promocji Miasta przedstawi szczegółowy zakres swoich prac na kolejnym posiedzeniu komisji. Same zaś poprawki radni będą opiniować poprawki we wtorek.

Czytaj też:
Będą cięcia w wydatkach na promocję miasta?

Promocja miasta i dokończenie budowy stadionu – m.in. tutaj radni szukają pieniędzy, które można by wydać na inne cele.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto