Gazetka Coffee News to pomysł Kanadyjczyków. Stworzona w połowie lat 80. publikacja ma uatrakcyjniać pobyt w kawiarni. Czytelnik znajdzie w niej jedynie informacje optymistyczne, relaksujące i zabawne.
W Polsce gazetka pojawiła się w maju 2010 roku.
- Pierwszy miastem był Kraków, mamy tam już 300 punktów dystrybucyjnych - wyjaśnia Paweł Szczegóła, który odpowiada za poznańską edycję Coffee News. - W Poznaniu pierwszy numer wydaliśmy w grudniu 2011 roku.
Darmowa publikacja ukazuje się raz w tygodniu, w czwartki. Jej średni nakład to 1500 egzemplarzy. W stolicy Wielkopolski w tej chwili można znaleźć ją w około 70 lokalach, a na początku było ich tylko 12.
- Co tydzień ta lista się poszerza - mówi Paweł Szczegóła. - Ale to nie jest tak, że chcemy być wszędzie. Docelowo w Poznaniu planujemy 150 punktów dystrybucyjnych.
Gazetka na całym świecie wygląda tak samo.
- Ma to być znak rozpoznawalny - wyjaśnia Paweł Szczegóła. - To się nie zmieni, publikacja nigdy nie będzie większa objętościowo i zawsze będzie miała taki sam format.
Na dwóch stronach znajdziemy m.in. ciekawostki, aforyzmy, zagadki, dowcipy, horoskop. W oczekiwaniu na kawę możemy też rozwiązać sudoku albo dowiedzieć się, co ciekawego dzieje się w tygodniu w Poznaniu - informacje do tego działu przygotowuje portal MM Moje Miasto Poznań (zapewniamy wybór najciekawszych imprez!).
Coffee News można przeczytać m.in. w Ptasim Radiu przy ul. Kościuszki |
- Uważamy, że jest wiele imprez, które nie są rozreklamowane, informacje krążą tylko gdzieś między znajomymi, a pisze się o nich niestety mało, stąd nasza współpraca - mówi Paweł Szczegóła.
W każdym numerze jest też konkurs. W najnowszym można wygrać podwójne zaproszenie do kina Apollo.
- Co ważne, pytania są łatwe, jeżeli klient przeczyta gazetkę, będzie w stanie na nie bez problemu odpowiedzieć - tłumaczy Paweł Szczegóła, który już myśli o dalszym rozwoju poznańskiego Coffee News.
Być może w tym roku pojawią się jeszcze dwie nowe edycje dzielnicowe. Obecna obejmuje tylko Centrum, w planach jest rozszerzenie działalności na Grunwald i Rataje.
W Polsce Coffee News ukazuje się na zasadzie franczyzy w miejscowościach liczących co najmniej 60 tys. mieszkańców. W tej chwili gazetkę można znaleźć w 6 miastach, docelowo ma być dostępna w 50.__Cały czas szukani są kolejni potencjalni franczyzobiorcy, którzy chcieliby wydawać gazetkę w swoim mieście.
**
**
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?