- Wyremontujemy to, co absolutnie konieczne, za tyle na ile nas stać- zapowiada kierownictwo MPK.- Wszystkie działania będziemy starali się wykonywać w taki sposób, by nie utrudniać układu komunikacyjnego w mieście.
Na specjalnie przygotowanej konferencji zarząd i kierownictwo Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego przedstawiło plan przebudowy zużytych torowisk. Remontów ma być aż 16. Prace już ruszyły i mają potrwać co najmniej co listopada. Co najmniej, bo MPK zapowiedziało, że po całkowitym odejściu zimy może okazać się, że naprawę będzie musiało przejść więcej torowisk.
- Zależy nam na trzech rzeczach: poprawie bezpieczeństwa podróży, szybkości i jakości jazdy- mówi Wojciech Tulibacki Prezes MPK Poznań.
– Te zaplanowane remonty będą spełniać to pierwsze założenie, ponieważ bezpieczeństwo jest najważniejsze. Dalsze udogodnienia przyjdą z czasem.
Pierwsze naprawy już trwają. Na skrzyżowaniu ulic 28 czerwca i Hetmańskiej trawa wymiana zwrotnic, jednak ruch nie jest tam wstrzymany. To samo dotyczy ulicy Dąbrowskiego- tam utrudnienia w ruchu mogą wystąpić jedynie nocą, gdyż w dzień MPK zdecydowało się nie prowadzić tam remontów.
Kolejnym dużym przedsięwzięciem będzie przebudowa odcina torowiska na ulicach Małe Garbary i Estkowskiego. Tam, po zeszłorocznym wypadku samochodowym konieczna jest wymiana torów. Część trasy przy moście Chrobrego będzie wyłączona z ruchu na około tydzień.
Remonty obejmą prawie cały teren miasta. Zwrotnice i rozjazdy zostaną wymienione na przystankach: Dworzec PKS, Rynek Wildecki, Traugutta czy Miłostowo. Remonty cząstkowe obejmą odcinek między Rynkiem Jeżyckim a mostem Teatralnym czy między Lechicką a Kurpińskiego. Remonty liniowe zorganizowane zostaną na trasach między Małymi Garbarami a Katedrą oraz między Kórnicką a Baraniaka.
Zobacz szczegółową mapę prac utrzymaniowych w 2013 roku zaplanowanych przez MPK: www.mpk.poznan.pl/remonty2013
- Generalny remont torowiska powinny przechodzić raz na około 15 lat- wyjaśniają pracownicy MPK.- Nowoczesne tramwaje są cięższe, niż ich starsi koledzy co powoduje, że tory szybciej się niszczą. Najwięcej problemów jest na łukach i w miejscach, gdzie tramwaje często hamują.
W związku z EURO 2012 przeprowadzono przebudowę 19 kilometrów torowisk. Ogółem w Poznaniu tory ciągną się przez… 150 kilometrów, więc zapoczątkowane zmiany to dopiero początek do tego, żeby poznańskimi tramwajami jeździło się szybko, wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?