Budowa całej zajezdni będzie kosztować ponad 258 mln zł, zatem dofinansowanie to 59 proc. wszystkich kosztów. Pieniądze na wsparcie inwestycji pochodzą z Funduszu Spójności, działania 7.3 programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Umowę w tej sprawie podpisano 6 sierpnia w Warszawie.
Zajezdnia tramwajowa na Franowie ma być jedną z najnowocześniejszych w Europie. W pierwszym etapie zajezdnia będzie przygotowana do stacjonowania 100 tramwajów, ale na obszarze zajezdni występować będzie rezerwa terenowa, która umożliwi dostosowanie terenu do stacjonowania kolejnych 50 tramwajów.
Zakres prac związanych z inwestycją obejmuje:
- halę postojową dla taboru tramwajowego wraz z wyposażeniem i zadaszeniem,
- hale przeglądowo - naprawcze wraz z wyposażeniem,
- obiekty niezbędne dla pionu infrastruktury technicznej, w skład których wejdą warsztaty wydziałów torów, sieci i stacji oraz utrzymania infrastruktury technicznej wraz z pełnym, nowoczesnym wyposażeniem,
- system zarządzania i dyspozycji taboru na terenie zajezdni wraz z wizualizacją pracy zajezdni.
Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych w Polsce rozwiązań, ruch pojazdów będzie tu zarządzany automatycznie.
Po zbudowaniu zajezdni MPK opuści także dwa uciążliwe dla okolicznych mieszkańców obiekty - zajezdnię przy ul Madalińskiego oraz tory odstawcze przy ul. Budziszyńskiej.
Budowa zajezdni rozpoczęła się jesienią 2011 r. i ma zakończyć się do końca 2013 r.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?