Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga rowerowa na ul. Grunwaldzkiej w Poznaniu ma błędy, które skutkują kolizjami. Mieszkańcy apelują o poprawę

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Radni wnoszą o poprawienie niebezpiecznych miejsc drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej.
Radni wnoszą o poprawienie niebezpiecznych miejsc drogi rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Waldemar Wylegalski
Rada Osiedla Grunwald Południe skierowała wniosek do Rady Miasta Poznania i prezydenta Jacka Jaśkowiaka o korektę organizacji ruchu na drodze rowerowej na Grunwaldzkiej. Droga jest potrzebna, jej rozwiązania zostały zaaprobowane przed rowerzystów, ale ma kilka poważnych błędów, które zdaniem mieszkańców muszą być poprawione.

Jak mówią radni, tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy doszło do sześciu kolizji z rowerzystami, przy czym rzeczywista liczba może być większa, a o tylu po prostu im zgłoszono.

- Droga rowerowa bardzo nas cieszy, jest bardzo użyteczna – pisze Włodzimierz Nowak, przewodniczący zarządu osiedla. - Powstała po latach starań o nią i odpierania prób storpedowania jej powstania. Cieszymy się także z wykonania w pierwszej kolejności sygnalizacji na przejściu dla pieszych przy Marszałkowskiej. Niestety droga rowerowa ma istotne wady projektowe.

Prezes ARM - Szczepionki odebrane rano z lotniska przyjechały do magazynu. Do końca stycznia spodziewamy się 1,5 mln dawek:

Droga rowerowa przy Grunwaldzkiej do poprawy

Mieszkańcy proszą zatem o doraźne poprawki i długofalowe korekty w projekcie, dotyczące poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów, zazielenienia ulicy Grunwaldzkiej i odtworzenia alei, poprawy wygody parkowania i jego uporządkowania, a także zmniejszenia ruchu po ul. Marszałkowskiej.

Wskazują trzy niebezpieczne, kolizyjne miejsca: na narożnikach Grunwaldzkiej z Promienistą i Słoneczną oraz przed sklepem papierniczym na Grunwaldzkiej 76. Niebezpieczne sytuacje wywołują tu – zdaniem radnych – błędy koncepcyjne i projektowe, a nie wykonawcze. Rada nie miała wcześniej możliwości konsultowania projektu, który poznała dopiero w momencie ogłoszenia przetargu na inwestycję.

Ze sklepu wychodzi się pod rowery

- Przed sklepem mamy zbyt szczupły pas chodniczka, wygodną drogę rowerową, po czym bardzo szeroki, ale betonowy chodnik - podają przykład radni. - I w konsekwencji ze sklepu wychodzi się wprost pod rowery… Ale pomijając już aspekt faktyczny - czy zgodne z prawem jest prowadzenie jezdni w odległości 0,5 od fasady budynku? Droga rowerowa, to także jezdnia. Wnosimy o przebudowę fragmentu przed Grunwaldzką 76, stworzenie chodnika 1,5-2,0 m przed sklepem, a dopiero dalej prowadzenie drogi rowerowej i w końcu pasa zieleni z nasadzeniami drzew między drogą rowerową i chodnikiem...

Sprawdź też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto