Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dwa banki ukarane przez UOKiK. Mają zwracać pieniądze. Jakie i dlaczego ?

red.
arch. NM
WBK oraz ING Bank Śląski muszą wypłacić rekompensaty swoim klientom. Jak tłumaczy portal Bankier.pl w obu przypadkach sprawa dotyczy opłat za konta i karty płatnicze.

Bankier.pl informuje, że chodzi o formę informowania klientów o zmianie w taryfie opłat za prowadzenie konta, czy też posiadanie kart. Bank Zachodni WBK informował o tym za pośrednictwem bankowości internetowej albo przesyłając klientom do domy płyty CD ze szczegółowymi informacjami. Zdaniem UOKiK był to właśnie błąd, bo bank nie przedstawiał klientom podstawy prawnej oraz okoliczności towarzyszących wprowadzanym zmianom.

O rekompensatę od banku mogą ubiegać się osoby, których produkty podrożały w okresie od 1 stycznia 2014 r. do 31 lipca 2016 r (nadal korzystają z tego produktu), a bank o zachodzących zmianach poinformował ich w niewłaściwy sposób.

O rekompensatę mogą ubiegać się także klienci, którzy zostali obciążeni prowizją za przewalutowanie transakcji kartowej wyższą niż 100 zł oraz klienci, którzy po wprowadzeniu podwyżek nie uzyskali obniżenia lub zwolnienia z innej opłaty lub prowizji lub nie uzyskali innej bezpłatnej usługi płatniczej. O zwrot pieniędzy mogą ubiegać się posiadacze kart debetowych i kredytowych.

Bankier.pl, przyznaje, że rekompensaty będą wypłacane najpóźniej do 12 stycznia przyszłego roku. Klienci korzystający ze starych kont przejętych jeszcze po Kredyt Banku - Ekstrakonto Profil Aktywny i Ekstrakonto Profil Ambitny – mogą odzyskać 108 zł lub połowę tej kwoty, jeśli byli uprawnieni do 50 proc. zniżki za prowadzenie rachunku. Natomiast posiadacze kart debetowych Visa i Maestro mogą wnosić o rekompensatę w wysokości 286,53 zł z tytułu wprowadzenia prowizji za przewalutowanie transakcji, natomiast posiadacze kart Mastercard – 379,40 zł.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że ING Bank Śląski niewłaściwie naliczał opłaty miesięczne za posiadanie karty debetowej. Karta miała być darmowa, jeśli klient w każdym miesiącu wykona kartą transakcje na określaną kwotę. Problem pojawiał się wtedy, gdy do transakcji dochodziło pod koniec miesiąca, a bank zwyczajnie nie zdążył ich rozliczyć. Jak się okazuje, w takich sytuacjach często niesłusznie pobierał pieniądze od swoich klientów. Bankier.pl podpowiada, że możliwość otrzymania zwrotu dotyczy wszystkich klientów, którzy do 20 września 2018 r. zgłoszą wniosek o zwrot opłaty. ING Bank Śląski będzie zwracał opłaty miesięczne za karty: Visa Zbliżeniowa, Visa NFC, Debit MasterCard Zbliżeniowa, które pobrał pomiędzy 1 lutego 2017 r. a 31 marca 2018 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na wrzesnia.naszemiasto.pl Nasze Miasto