CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA
Język polski:
wyniki w kraju - 65, wyniki w województwie 63
1. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 70,46
2. Gimnazjum w Broniszewicach - 66,15
3. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 64,72
4. Gimnazjum nr 3 w Pleszewie - 64,31
5. Gimnazjum w Gołuchowie - 63,03
6. Gimnazjum w Choczu - 62,23
7. Gimnazjum w Białobłotach - 61,83
8. Gimnazjum w Dobrzycy - 60,97
9. Gimnazjum w Kościelnej Wsi - 60,86
10. Gimnazjum w Czerminie - 59,53
11. Gimnazjum w Kowalewie - 59,53
12. Gimnazjum w Gizałkach - 58,51
13. Gimnazjum w Taczanowie - 57,73
14. OHP w Pleszewie - 33,63
Historia i wiedza o społeczeństwie
wyniki w kraju - 61, w województwie 60
1. Gimnazjum nr 3 w Pleszewie - 63,69
2. Gimnazjum w Choczu - 63,21
3. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 63,06
4. Gimnazjum w Czerminie - 62,81
5. Gimnazjum w Gołuchowie - 61,28
6. Gimnazjum w Kościelnej Wsi - 60,81
7. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 59,51
8. Gimnazjum w Broniszewicach - 59,41
9. Gimnazjum w Gizałkach - 58,08
10. Gimnazjum w Dobrzycy - 57,00
11. Gimnazjum w Taczanowie - 56,30
12. Gimnazjum w Kowalewie - 54,53
13. Gimnazjum w Białobłotach - 51,67
14. OHP w Pleszewie - 36,51
CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA
Matematyka
w kraju 47, w województwie 46
1. Gimnazjum w Kościelnej Wsi - 49,62
2. Gimnazjum w Białobłotach - 48,33
3. Gimnazjum w Gołuchowie - 46,87
4. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 46,13
5. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 46,07
6. Gimnazjum w Choczu - 45,21
7. Gimnazjum w Broniszewicach - 44,52
8. Gimnazjum w Taczanowie - 42,95
9. Gimnazjum w Dobrzycy - 41,76
10. Gimnazjum nr 3 w Pleszewie - 40,74
11. Gimnazjum w Gizałkach - 40,36
12. Gimnazjum w Kowalewie - 39,91
13. Gimnazjum w Czerminie - 38,56
14. OHP w Pleszewie - 23,16
Przedmioty przyrodnicze
wyniki w kraju 50, w województwie 49
1. Gimnazjum w Kościelnej Wsi - 55,14
2. Gimnazjum nr 3 w Pleszewie - 50,25
3. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 50,07
4. Gimnazjum w Gołuchowie - 49,46
5. Gimnazjum w Białobłotach - 48,58
6. Gimnazjum w Broniszewicach - 48,48
7. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 48,21
8. Gimnazjum w Gizałkach - 46,45
9. Gimnazjum w Choczu - 46,34
10. Gimnazjum w Dobrzycy - 45,44
11. Gimnazjum w Taczanowie - 43,50
12. Gimnazjum w Czerminie - 41,50
13. Gimnazjum w Kowalewie - 41,22
14. OHP w Pleszewie - 30,16
Język angielski podstawowy
wyniki w kraju 63, w województwie 62
1. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 71,77
2. Gimnazjum w Kowalewie - 64,95
3. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 64,19
4. Gimnazjum w Kościelnej Wsi - 63,29
5. Gimnazjum nr 3 w Pleszewie - 62,17
6. Gimnazjum w Dobrzycy - 60,02
7. Gimnazjum w Gizałkach - 59,13
8. Gimnazjum w Gołuchowie - 58,49
9. Gimnazjum w Taczanowie - 56,26
10. Gimnazjum w Broniszewicach - 54,48
11. Gimnazjum w Choczu - 53,46
12. Gimnazjum w Białobłotach - 45,50
13. Gimnazjum w Czerminie 38,56
Język niemiecki podstawowy
wynik w kraju 57, w województwie 56
1. Gimnazjum w Czerminie - 65,00
2. Gimnazjum w Taczanowie - 59,24
3. Gimnazjum nr 2 w Pleszewie - 57,91
4. Gimnazjum w Gizałkach - 57,34
5. Gimnazjum w Gołuchowie - 50,23
6. Gimnazjum nr 1 w Pleszewie - 49,56
7. Gimnazjum w Dobrzycy - 45,90
Arkadiusz Ptak komentuje wyniki miejskich gimnazjów
Cieszę się, że część pleszewskich szkół osiągnęła bardzo dobre wyniki ze sprawdzianów na zakończenie gimnazjów, zwłaszcza że odbywały się one według nowych zasad. Jest to wynik ciężkiej pracy uczniów, nauczycieli, ale bardzo często również rodziców. Bez współpracy i zaangażowania tych osób wynik powyżej średniej wojewódzkiej i krajowej nie byłby możliwy do osiągnięcia. Z tego należy być zadowolony i dziękuję. Z kolei samorząd Miasta i Gminy Pleszew stwarza optymalne warunki do rozwoju młodych pleszewian. Stąd ostatnie ważne dla młodzieży inwestycje: kompleks sportowy, termomodernizacja szkół, budowa boisk i placów zabaw oraz realizacja planów, w tym sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Publicznych nr 3. W ostatnich dwóch latach realizowany był również projekt ze środków UE „Omnibus”.
Dostrzegam jednak jeszcze pewne elementy, które należy poprawić – tak w części wyników gimnazjalnych, jak i poprawy bazy materialnej szkół. W pierwszych dniach lipca, już po zakończeniu roku szkolnego, wspólnie z dyrektorami szkół, będziemy analizować wyniki egzaminów pod kątem zachowania wysokich wskaźników, a tam gdzie to konieczne, poprawić je w roku następnym.
Chciałbym również podkreślić, że szkołę i pracę nauczycieli nie można oceniać wyłącznie pod kątem wyników egzaminów. Jest to tylko jeden ze wskaźników o czym trzeba pamiętać. Są też inne, które również należy analizować. Nie bez znaczenia są również uwarunkowania środowiskowe.
Zadaniem publicznej oświaty jest niwelowanie tych różnic, ale jest to proces kilkuletni, który rozpoczyna się już od przedszkola.
Arkadiusz Ptak
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?