Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dziura Toruńska - zieleń miejsca czy budynki mieszkalne?

PRE
Dziura Toruńska
Dziura Toruńska nm
Dziura Toruńska, czyli przestrzeń między wykopu kolejowego miedzy mostem Teatralnym a Dworcowym, miałaby zostać zagospodarowana. Jak? Nad tym pracują studenci i biuro obsługi inwestorów UMP.

Dziura Toruńska, czyli wykop rozciągający się od mostu Teatralnego do Dworcowego, ma zostać zagospodarowana. Chce tego magistrat. Projekt inwestycji zaprezentuje biuro obsługi inwestorów UMP w październiku. Biuro chce też szukać inwestorów na targach inwestycyjnych w Monachium.

Dziura Toruńska - pomysły zagospodarowania terenu

Miejska Pracownia Urbanistyczna opracowała właśnie nowe studium przestrzenne, w którym została uwzględniona również Dziura Toruńska. Wcześniej wszelkie ich koncepcje i tak nie mogły być uchwalane przez Radę Miasta. Stało się to możliwe dopiero teraz po zmianie przepisów.

- Planuje się również połączenie tej inwestycji z budową Bramy Zachodniej, to znaczy węzła komunikacyjnego przy ul. Polskiej. Obie te lokalizacje łączy inna poważna inwestycja, przebudowa ul. Dąbrowskiego - wyjaśnia Marcin Jędrzejczak z biura obsługi inwestorów UMP.

Szacowany koszt projektu to ok 500 mln zł. Trwają starania by wpisać go do wieloletniego planu finansowego miasta oraz także województwa.

Czytaj też: Dziura Toruńskajak ją zagospodarować?

- To wielka inwestycja, na którą Poznania obecnie nie stać, ale może okazać się, że jej realizacja nie będzie wymagała wielkiego wkładu własnego miasta. Wiele pokaże też zainteresowanie inwestorów na najbliższych targach w Monachium - dodaje Jędrzejczak.

Tymczasem miasto ogłosiło konkurs dla studentów architektury, którzy mieli zaproponować co mogłoby powstać na terenie po przykryciu wykopu kolejowego. Projekty żaków zostaną zaprezentowane inwestorom w Monachium. - Pomysły były różne: od ekologicznych zakładających w tym miejscu wyłącznie parki i miejsca wypoczynku, po bardzo ekstensywne z wieżowcami, którego budowa jest planowana przy Kaponierze, włącznie z wprowadzeniem linii kolejowej jeszcze niżej, na poziom -2 - opowiada prof. Robert Ast z PP nadzorujący pracę studentów.

Były też pomysły, by Dziura Toruńska zmieniła się w przestrzeń mieszkalną. Według pomysłodawców powinna znaleźć się tam zabudowa śródmiejska z funkcjami mieszkaniowymi, usługami i biurowcami. Dodatkowo także tereny zielone i ciągi piesze łączące Jeżyce ze Stary Miastem - uściśla Marcin Siwek, projektant z MPU.

Taki plan zagospodarowania miasta zdziwił Łukasza Mikułę, szefa komisji polityki przestrzennej, który twierdzi, że są one spóźnione o pięć lat. Jego zdaniem miasto powinno planować taką inwestycję równolegle z przebudową Pestki i Kaponiery. - Teraz, kiedy PKP zmodernizowało tory, ZDM i ZTM realizuje nowy układ komunikacyjny obudziło się biuro obsługi inwestorów z propozycją nowego projektu dla tego terenu. Jak zwykle w urzędzie zawiodła koordynacja - podsumowuje Mikuła. W jego opinii mało sensowne jest połączenie tak odległych inwestycji jak Brama Zachodnia i Dziura Toruńska.

Twórz Nasze Miasto razem z nami. Pisz na [email protected] lub zostaw nam wiadomość na Facebooku


ZEBRAliśmy nasze serwisy w jednym miejscu:
Wszystko o Lechu Poznań - BUŁGARSKA.PL: polub serwis na Facebooku
Filmy z Poznania i całej Wielkopolski - GŁOS.TV: polub serwis na Facebooku


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto