Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Eco Design: Sposób na reklamę

Lilia Łada
Lilia Łada
Wydaje się, że ekologiczne materiały reklamowe muszą być droższe od "tradycyjnych", ale okazuje się, że można na nich sporo zaoszczędzić!

Proekologiczne podejście to jedna ze specjalności Pracowni Wizerunku Firm.
- Temat ekologii jest coraz ważniejszy i coraz bardziej obecny w naszym życiu - mówi Agnieszka Okrzeja z Pracowni Wizerunku Firm. - Trudno więc pomijać go w reklamie czy przy tworzeniu wizerunku. Myślimy o środowisku i chcemy to komunikować.

Nie tylko zresztą komunikować, ale i walczyć ze stereotypami - np. tym, że ekologiczne podejście zwiększa koszty kampanii. Tak powstał projekt "ecoPWF", który ma promować to podejście.

- Na podstawie naszych doświadczeń stwierdziliśmy, że to wymaga innego podejścia do strony graficznej i materiałów reklamowych - tłumaczy Agnieszka Okrzeja. - Na przykład nasz znak graficzny "ecoPWF" został naniesiony na drewnianą pieczątkę, co pozwala nam sygnować nim dowolne materiały i papier także ten już zadrukowany. W ten sposób ograniczamy produkcję materiałów drukowanych, bo możemy do końca wykorzystać te, które już mamy, a w dodatku świadomie minimalizujemy zużycie czystego papieru.

Dla klienta poza tym, że oznacza to ochronę środowiska poprzez mniejsze zużycie papieru, oznacza też niższe koszty - mniej nowych materiałów reklamowych oznacza mniej pieniędzy, które trzeba na nie wydać. I takie oszczędności można wprowadzić na wielu poziomach - PWF wydała specjalną gazetę, by ułatwić swoim klientom orientację. A gazeta jest też ekologiczna.

- Jest z cienkiego papieru, który pochodzi od tzw. Zielonych Dostawców - tłumaczy Agnieszka Okrzeja. - To tacy producenci, którzy w sposób zrównoważony korzystają z zasobów leśnych.

Kolejną innowacją jest sposób przygotowania materiałów - też oszczędny, a dzięki temu ekologiczny. Skoro nie da się do końca wyeliminować papieru, to warto spróbować zużywać go trochę mniej. W swojej gazecie PWF udowodniła, że wybierając odpowiedni format i czcionkę, uzyska się znacznie większą przestrzeń zadruku, co oznacza, że można tam zmieścić znacznie więcej informacji. Ale właśnie informacji, a nie... lania wody.

- Po co drukować tony ulotek, na których tak naprawdę pojawiają się te same dane, ale podane w inny sposób? - pyta retorycznie specjalistka z PWF. - To samo dotyczy gazetek reklamowych. Połowa zawartych tam ozdobników nie jest potrzebna, niczego nie wnosi, jeśli chodzi o informację i nie wpływa na wielkość sprzedaży reklamowanego produktu. Dlatego w naszej gazecie są tylko krótkie, zwięzłe teksty, które niosą tę samą ilość informacji, ale zajmują znacznie mniej miejsca na papierze - a to znowu oszczędność papieru i pieniędzy...


miejsca,

które trzeba odwiedzić, konkurs
12 czerwca

2010
Poznań - Szczecin - Poznań

11 czerwca 2010
I LO im. K. Marcinkowskiego

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto