Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Edukacja: Czym jest świadome rodzicielstwo?

Kini
Kini
Z okazji Dnia Dziecka w ramach II edycji Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa "Kiedy 1+1=3" na Rynku Głównym w Krakowie odbyła się akcja edukacyjna.

Krakowianie i przypadkowi spacerowicze tłumnie odwiedzali namiot kampanii pod ratuszem, gdzie mogli skorzystać m.in. z bezpłatnych porad ginekologa, doradcy rodzinnego i psychologa. Młodzież i dorośli otrzymali atrakcyjne gadżety za wiedzę w zakresie antykoncepcji. Na najmłodszych czekał animator z konkursami związanymi z tematyką rodziny.

Podczas akcji w godz. 12.00 -16.00 w namiocie kampanii można było skorzystać z porad ekspertów: specjalisty ginekologa - lek med. Miłosławy Iwaniec, edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego - Małgorzaty Polaskiej oraz psychologa - Piotra Wereszczyńskiego z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Parom, które świadomie planują rodzinę, porad udzielały położne ze szkoły rodzenia przy Szpitalu na Siemiradzkiego.

Kampania jest odpowiedzią na potrzeby społeczne. Aż 51proc. młodych Polaków uważa, że edukacja na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych, którą młodzież otrzymuje w szkole jest niedostateczna.

We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to przeprowadzone w kwietniu 2008 badania nt. postaw i zachowań seksualnych młodych Polaków oraz badanie sytuacji młodocianych matek i młodocianych ojców w wywiadach CBOS. Wynika, iż fakt zostania młodocianym ojcem wiąże się z brakiem świadomości konsekwencji, jakie niesie ze sobą kontakt seksualny bez zabezpieczenia.

Świadome rodziecielstwo

- Edukujemy młodych ludzi nt. odpowiedzialnych zachowań seksualnych poprzez uświadomienie im, że z seksem zawsze będzie wiązał się temat macierzyństwa i rodzicielstwa. Kampania na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa ma za zadanie promować wiedzę antykoncepcyjną oraz świadome planowanie rodziny, aby w przyszłości rodzicami stawali się ludzie dojrzali do decyzji o posiadaniu potomstwa - mówi Magdalena Bober z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.

Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.

- Podstawowym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje skutecznie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii, jaką jest sfera intymna - dodaje edukator seksualny i doradca rodzinny Małgorzata Polaska z krakowskiego oddziału Towarzystwa Rozwoju Rodziny.






od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto