MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Ekspansja koncernu

JOD
Aby Volkswagen mógł się rozwijać potrzebne są nowe tereny pod inwestycje.
Aby Volkswagen mógł się rozwijać potrzebne są nowe tereny pod inwestycje.
Nowy plan zagospodarowania umożliwi Volkswagenowi rozwój. Firma i władze miasta starają się uniknąć konfliktu z mieszkańcami, którzy pobudowali się obok fabryki.

Nowy plan zagospodarowania umożliwi Volkswagenowi rozwój.
Firma i władze miasta starają się uniknąć konfliktu z mieszkańcami, którzy pobudowali się obok fabryki.

Volkswagen Polska to największa firma w Poznaniu. W przeciwieństwie do tych zakładów, które funkcjonują w mieście „od zawsze”, zbudowana przez Niemców fabryka ma się coraz lepiej. Staje się największym pracodawcą w Wielkopolsce, rozwija działalność. zatrudnia już 2,5 tys. osób, w przyszłości liczba ta zwiększy się do 7 tys. Potrzebuje nowych gruntów. Gdy powstawały plany zagospodarowania miasta, nikt jeszcze nie zdawał sobie sprawy z możliwości tak dużej ekspansji Volkswagena. Teraz trzeba umożliwić firmie rozwój.

Poprzedni plan zagospodarowania przewidywał rozwój w okolicach Volkswagena budownictwa mieszkaniowego. Powstały tam budynki mieszkalne. Teraz powstaje nowy plan, ustanawiający w tym samym miejscu strefę działalności gospodarczej. Rozwój przestrzenny fabryki bez likwidacji nowych budynków nie jest możliwy. Może zrodzić się wielki konflikt społeczny. Władze Poznania nie mają wątpliwości, że sprawę tak trzeba załatwić, by mieszkańcy nie czuli się poszkodowani.

– Miasto ułatwi procedury administracyjne, ale główne działania powinien podejmować Volkswagen – mówi Michał Parysek z Zarządu Miasta. Niemiecki koncern musi pozyskać znajdujące się w sąsiedztwie fabryki grunty. Zdecydowana ich większość znajduje się w rękach prywatnych, kilka działek jest własnością miasta. Ludziom, którzy mieszkają obok fabryki trzeba w ramach rekompensaty zapewnić lokalizację domów w innym miejscu, zapłacić odszkodowanie. Nie ma możliwości takiego załatwienia sprawy, by wszyscy byli od początku do końca zadowoleni z rozstrzygnięć.
Inny problem, który musi rozstrzygnąć nowy plan zagospodarowania, to zmieniony przebieg wschodniego odcinka trzeciej ramy komunikacyjnej. Trasa ta nie zostanie zbudowana w najbliższym czasie, ale zarezerwowanie dla niej gruntów jest niezbędne. Początkowo miała ona przecinać Antoninek po zachodniej stronie Volkswagena. Teraz następuje zmiana – trasa pobiegnie wzdłuż torów kolejowych, okrążając po wschodniej stronie teren rozwojowy fabryki, łącząc się potem z ul. Bałtycką.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto