Prace przy budowie obwodnicy  Wronek muszą zakończyć się wiosną 2023 roku Prace przy budowie obwodnicy  Wronek muszą zakończyć się wiosną 2023 roku

Prace przy budowie obwodnicy Wronek muszą zakończyć się wiosną 2023 roku. (© Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Most nad Wartą, wiadukt nad torami kolejowymi , ronda, chodniki, drogi pieszo-rowerowe - to niektóre elementy długo oczekiwanej - nie tylko przez mieszkańców okolicy - obwodnicy Wronek. W e wtorek została podpisana umowa na budowę. Rozpoczęło się odliczanie. Licząc od dziś za 774 dni budowa zostanie ukończona.

  •  

    Skomentuj

Wronki to do tej pory wąskie gardło na mapie drogowej Wielkopolski. Intensywny ruch tranzytowy wiodący przez miasto sprawia, że trasa ta jest nie tylko uciążliwa dla kierowców, ale także utrudnia życie mieszkańcom. Już wkrótce to się zmieni.

- To jest dla nas jedna z tych priorytetowych inwestycji, na którą czekają - z nadzieją na lepszą komunikację - mieszkańcy Wronek. Pozwoli ona rozładować ruch generowany przez duże fabryki, takie jak Amica czy Samsung - podkreśla Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego.

We wtorek, 24 marca w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się uroczyste podpisanie umowy na budowę obwodnicy Wronek. Umowę sygnowali Paweł Katarzyński - dyrektor Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu oraz Maciej Hewusz - dyrektor Regionu Colas Polska.

W podpisaniu umowy wziął także Wojciech Jankowiak - wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Inwestorem jest samorząd województwa. W jej ramach powstanie obwodnica o długości 5,2 km, której początek zlokalizowany zostanie przy ulicy Szamotulskiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 184 w Nowej Wsi (gmina Wronki), a koniec sięgać będzie ronda w ciągu drogi wojewódzkiej nr 182 przed miejscowością Smolnica.

Zakres robót obejmować będzie budowę wiaduktu kolejowego nad linią PKP, a także wiaduktu nad drogą prowadzącą do miejscowości Stróżki. Powstanie również trójprzęsłowy most nad Wartą, 3 ronda, przepusty drogowe, drogi dojazdowe do terenów przyległych oraz chodniki i ciągi pieszo-rowerowe w obrębie skrzyżowań.

- Podstawowym celem budowy obwodnicy Wronek jest wyprowadzenie ruchu, zwłaszcza tranzytowego, ze zwartej zabudowy miasta i likwidacja tzw. „wąskiego gardła” w układzie komunikacyjnym województwa - informuje Malwina Korzeniewska-Michalak, rzecznik prasowy Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. - Wartość kontraktu to ponad 81 mln złotych. Dofinansowanie Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 wynosi blisko 66 mln złotych - dodaje Malwina Korzeniewska-Michalak.

Odliczanie się rozpoczęło. Prace przy budowie obwodnicy Wronek muszą zakończyć się wiosną 2023 roku.

obrazek

www.wrpo.wielkopolskie.pl

Linki do profili społecznościowych WRPO 2014+:






  •  Komentarze

Zmieniamy Wielkopolskę

Komentarze (0)

Wydarzenia dnia

Lokalne oferty

reklama

Polecamy

Popularne

Podobne materiały

Hallo

Kto przyjeżdża codziennie do pracy do Poznania? Oto 15 najpopularniejszych kierunków Kto przyjeżdża codziennie do pracy do Poznania? Oto 15 najpopularniejszych kierunków

Kto przyjeżdża codziennie do pracy do Poznania? Oto 15 najpopularniejszych kierunków