Nabywcami są Resolution Real Estate Fund IV i Prime European Shopping Centre Fund. To jedna z największych transakcji na rynku nieruchomości w Polsce w ostatnim czasie. Powierzchnia galerii wynosi 58 tys. mkw. Jej budowa była elementem szeroko zakrojonego projektu transportowego.
- W ciągu dwóch lat zrewitalizowaliśmy zaniedbany fragment miasta, zostawiając infrastrukturę, która umożliwia dalszy rozwój Poznania. Zostawiamy mieszkańcom nie tylko nowoczesne dworce, kolejowy i autobusowy, ale i trzykondygnacyjny parking na 1500 aut - mówi Tomasz Lisiecki, Prezes TriGranit Development Polska.
Budowa galerii oraz węzła komunikacyjnego to nie koniec zmian w tej części Poznania. - Przed nami budowa kładki łączącej kompleks z peronami 4,5 i 6 oraz okolicą Dworca Zachodniego. Zgodnie z pierwotnymi założeniami projektowymi, będzie ona elementem kończącym integrowanie poszczególnych części stacji. Planujemy również odtworzenie elewacji budynku starego dworca i zagospodarowanie tego terenu. Chcemy, aby w tym miejscu powstał m.in. pasaż połączony z funkcjami obsługi podróżnych, jeśli takie będą w tym miejscu potrzebne. - mówi Jarosław Bator – Dyrektor Zarządzający ds. Nieruchomości w PKP.
Przygotowaniom do kolejnego etapu inwestycji towarzyszy szereg uzgodnień i konsultacji z lokalnymi władzami oraz środowiskami inżynierów i architektów. - Wsłuchujemy się we wszystkie opinie – nawet te krytyczne, a każdy głos jest dla nas bardzo cenny. Zależy nam na tym, by dworce kolejowe były nie tylko miejscami oczekiwania na pociąg, ale i wizytówkami miast – dodaje Bator.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?