Zmodernizowany ma zostać około kilometrowy odcinek ul. Gdyńskiej (od oczyszczalni ścieków do granicy miasta, przed wiaduktem kolejowym), tunel pod torami kolejowymi oraz wiadukty drogowe w ul. Gdyńskiej nad torami kolejowymi. Muszą też zostać zbudowane drogi rozprowadzające ruch w rejonie węzła w kierunku osiedla Koziegłowy, gazowni i ul. Bałtyckiej oraz przebudowane duże fragmenty Gdyńskiej (2 km - od wiaduktu do mostu na Głównej) i Bałtyckiej (1,5 km - od Syreniej do mostu Lecha). Potencjalne firmy projektujące muszą złożyć swoje koncepcje do 7 lutego. Poznańskim władzom zależy, by budowa spalarni na Karolinie rozpoczęła się jak najszybciej, bo po 2013 r. za składowanie odpadów grożą im słone kary. Jednak, gdy inwestycja będzie w trakcie realizacji, zostaną one zawieszone. Dlatego miasto chce już na przełomie pierwszego i drugiego kwartału ogłosić przetarg, który ma wyłonić koncesjonariusza.
Procedura wyłonienia prywatnego partnera musi trwać 394 dni. Wszystko musi przebiegać zgodnie z przepisami, bo stawką jest unijne dofinansowanie - możemy liczyć na 352 mln zł dotacji, a nawet na więcej, bo istnieje możliwość otrzymania do 60 proc. kosztów inwestycji, które - jak się przewiduje - wyniosą 748 mln zł (netto). Jak twierdzi Mirosław Kruszyński, zastępca prezydenta Poznania, rozruch spalarni powinien nastąpić na początku 2015 r.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?