Gigantyczne kolejki do kas biletowych w Poznaniu. Nawet kilka godzin czekania. “ZTM angażuje do obsługi Klientów całą dostępną kadrę”

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Udostępnij:
Od kilku dni pasażerowie transportu publicznego w Poznaniu narzekają na długie kolejki w punktach obsługi klienta. Na załatwienie sprawy, zwłaszcza w godzinach popołudniowych, trzeba czekać od kilkunastu minut do często nawet kilku godzin. Sytuacje takie mają miejsce zwłaszcza w punktach na rondzie Śródka, pod rondem Kaponiera czy na Dworcu Zachodnim.

O problemach w punktach obsługi klienta informowali nas Czytelnicy. - Stałam godzinę i czterdzieści minut, żeby wypełnić świstek i pokazać PIT na telefonie. Podobnie jest z ulgą studencką i do biletu senioralnego - opisuje czytelniczka, która załatwiała sprawę w punkcie na rondzie Śródka. Ulgę można wprowadzić do pamięci karty PEKA tylko w punkcie obsługi, nie ma możliwości zrobienia tego zdalnie.

Dodatkowym czynnikiem zwiększającym kolejki przed kasami biletowymi są zmiany w transporcie publicznym dla uchodźców z Ukrainy, którzy mogą korzystać z preferencyjnych biletów, jednak muszą dopełnić formalności właśnie w kasach biletowych ZTM.

- W kolejkach jest sporo obywateli Ukrainy, którzy często niewiele rozumieją i wytłumaczenie im wszystkich kwestii zajmuje sporo czasu. Nie ma dla nich specjalnego okienka ani żadnych udogodnień

- dodaje czytelniczka.

Wielkie kolejki do kas ZTM. Dwa punkty obsługi wciąż pozostają nieczynne

Sytuacji w obsłudze klienta nie poprawia zamknięcie popularnego punktu na ratajskim dworcu autobusowym. Pozostaje on zamknięty do odwołania ze względu na awarię instalacji elektrycznej. - Nie może być ona punktowo naprawiana, lecz musi zostać w całości wymieniona. Prace te zostaną wykonane w ramach zaplanowanej wcześniej ramach kompleksowej modernizacji całości wnętrza budynku na Dworcu Rataje, którego jedną z części jest Punkt Obsługi Klienta ZTM - tłumaczy rzecznik ZTM, Bartosz Trzebiatowski.

Nadal nieczynny jest także punkt obsługi klienta w głównej siedzibie ZTM przy ulicy Matejki, jednak według zapewnień rzecznika, ma on zostać wkrótce uruchomiony.

- Wcześniejsze otwarcie POK Matejki nie było możliwe z uwagi na fakt bardzo dużego zaangażowania pracowników ZTM w obsługę punktu dla uchodźców na MTP, gdzie wydawaliśmy m.in. zaświadczenia służące do bezpłatnych przejazdów na liniach ZTM

– dodaje Trzebiatowski.

Niestety nie można także zwiększyć liczby stanowisk obsługujących klientów. - Zarząd Transportu Miejskiego angażuje do obsługi Klientów całą dostępną obecnie kadrę. W związku z tym zachęcamy Klientów do planowego działania w zakresie zakupu biletów czy zapisywania bądź przedłużania ulgi metropolitalnej – stwierdza Rafał Wąsowicz z ZTM.

Jaki sposób na kolejki ma ZTM? Proponuje w komunikacie korzystanie z punktów, gdzie obsługa, ze względu na mniejsze obłożenie, przebiega sprawniej. Wśród takich miejsc wymienia Kupiec Poznański, pętlę Dębiec, Junikowo czy dworzec na osiedlu Sobieskiego. - Wybierając moment przedłużenia ulgi czy zakupu biletu warto pomyśleć o którejś z powyższych lokalizacji, a także – jeżeli jest to możliwe, wybrać się do Punktu Obsługi Klienta w godzinach rannych - czytamy w komunikacie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Sencor

Sencor SCOOTER ONE 2020

1 780,33 zł1 348,00 zł-24%
miejsce #2

Motus

Motus Pro 8.5 LITE

2 999,00 zł2 549,00 zł-15%
miejsce #3

Motus

Motus Pro 10 Sport 2021

7 570,99 zł6 799,00 zł-10%
miejsce #4

Techlife

Techlife X5S

3 699,00 zł3 450,00 zł-7%
miejsce #5

Motus

Motus Pro 11

15 999,00 zł14 999,00 zł-6%
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Gigantyczne kolejki do kas biletowych w Poznaniu. Nawet kilka godzin czekania. “ZTM angażuje do obsługi Klientów całą dostępną kadrę” - Głos Wielkopolski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie