Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Google Online Marketing Challenge - Poznańscy studenci triumfowali po raz czwarty

W. Czart
Zespół Wydziału Fizyki UAM w Poznaniu -  Top 15 GOMC 2013
Zespół Wydziału Fizyki UAM w Poznaniu - Top 15 GOMC 2013 UAM Poznań
Poznańscy studenci po raz czwarty z rzędu triumfują w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge. Znaleźli się w rankingu TOP 15 Google Online Marketing Challenge.

Ranking Google Online Marketing Challenge
W tym roku studenci startujący w konkursie w ramach kursu marketingu internetowego prowadzonego przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, zostali sklasyfikowani w światowym Top 15 rankingu Google Online Marketing Challenge.

Po raz pierwszy silnie zaakcentowali swoją obecność studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którzy pod opieką dra inż. Wojciecha Wiza, uzyskali tytuł europejskiego zwycięzcy w kategorii 'Google+ Social Media Marketing'.

Zobacz też: Google Online Marketing Challenge - Poznańscy studenci w Top 5 Europy

W grupie zespołów „strong” sklasyfikowanej zaraz po zwycięzcach światowych i regionalnych znalazł się drugi zespół z Wydziału Fizyki UAM Poznań prowadzony przez dra Wojciecha Czarta. W tegorocznej edycji konkursu wzięły udział 2453 zespoły z całego świata. Poznańskie zespoły oprócz ulokowania się w światowej czołówce były również najlepszymi polskimi zespołami Google Online Marketing Challenge 2013.

Poznaniacy w Google Online Marketing Challenge
Zespoły Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012. P. Adrian Gasiński, kapitan zwycięskiego zespołu z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, w zeszłym roku był kapitanem zespołu Top 15 Europy Google Online Marketing Challenge 2012, który przygotowywał się do wzięcia udziału w konkursie w ramach zajęć prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki dla studentów Informatyki Stosowanej, (obecnie Technologie Komputerowe) i międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez UAM Poznań, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską.

Skład zespołu z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu: Adrian Gasiński (kapitan), Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga Żytkowiak - Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM Poznań , Maciej Żytkowiak. Zespół prowadził kampanię dla poznańskiego Kina Muza.

Składy zespołów z Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, zespół ze światowego Top 15: Michał Paszyn (kapitan), Dariusz Filipek, Anna Melcer, Magdalena Majewska, Roman Rozenberger, Tomasz Bielecki. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego Ivoo.pl poznańskiej firmy Ivoo) oraz zespół z 38 pozycji światowego rankingu: Igor Springer (kapitan), Robert Mastalerek, Ewa Benedyczak, Urszula Hajka, Jolanta Organka. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego SquashMarket.pl poznańskiej spółki SQUASHportal).

Kategorie konkursowe Google Online Marketing Challenge
Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane wg trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award”, „Google+ Social Media Marketing” (opis). Studenci Wydziału Fizyki brały udział w konkursie w ramach kategorii „AdWords Award”. Drużyny ze wszystkich kategorii musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię marketingową w kompleksowym systemie zarządzania kampaniami internetowymi Google AdWords.

Studenci musieli konkurować nie tylko z innymi zespołami akademickimi z całego świata, ale co może nawet bardziej istotne, również z innymi podmiotami prowadzącymi kampanii marketingowe na realnym, otwartym rynku. Następnie w oparciu o algorytm oceniający 35 parametrów charakteryzujących jakość prowadzonych kampanii został utworzony ogólny (niezależny od kategorii) światowy ranking zespołów biorących udział w Google Online Marketing Challenge 2013.

Z otrzymanego w ten sposób rankingu wybrano zwycięzców: globalnego i czterech regionalnych w kategorii „AdWords Award” i „Social Impact Award”. Biorący udział w Google Online Marketing Challenge w kategorii „AdWords Award” musieli przeprowadzić kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” dla organizacji non-profit.

Skomentuj:

Google Online Marketing Challenge - Poznaniacy triumfowali po raz czwarty

od 7 lat
Wideo

Burze nad całą Polską

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto