Przez pierwsze dwa tygodnie grudnia życie naszego miasta toczyło się nietypowym trybem. W centrum miasta przy Międzynarodowych Targach Poznańskich łatwiej było spotkać policjantów niż zwykłych przechodniów. Władze miasta sprawdziły, jak Poznań został odebrany przez gości COP14.
Około 500 zagranicznych działaczy na rzecz działań przeciwko zmianom klimatu wypełniło ankiety, z których wynika, że Poznań kojarzył będzie się im przede wszystkim z sympatycznymi ludźmi i gastronomią.
Co trzeci ankietowany wyraził też chęć ponownego przyjazdu do Poznania i ponad 70 proc. z nich uważa, że nasze miasto to świetne miejsce do organizacji dużych, międzynarodowych konferencji.
W zeszłym roku do Poznania przyjechało 1,6 miliona turystów. Co ciekawe, bilans zwiedzających z zagranicy jest równy bilansowi krajowych podróżników.
Nie ulega wątpliwości, że największą akcją promocyjną Poznania była organizacja Konferencji Klimatycznej, ale równie skuteczne okazały się też działania marketingowe prowadzone podczas wspólnych modlitw młodych w Taize. Uczestnikom zjazdu w Brukseli rozdano ponad 25 tysięcy ulotek promocyjnych Poznań i może także ta akcja przyczyniła się do tego, że Poznań w tym roku będzie gospodarzem Europejskiego Spotkania Młodych.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?