HANDEL - Brak terminala powodował straty. Oświadczenia klientów pomogą w sądzie?

Katarzyna Kamińska
Beata Ratajczak terminal miała na stoisku prawie dwa miesiące. Był jednak niepodłączony
Beata Ratajczak terminal miała na stoisku prawie dwa miesiące. Był jednak niepodłączony Sławomir Seidler
Oświadczam, że dnia (...) nie mogłem dokonać zakupu na kwotę (...) z powodu braku terminalu do kart płatniczych – tej treści oświadczenia podpisywali przed świętami klienci firmy Kawroz w Poznaniu.

– Podpisałam z Netią umowę na terminal 12 listopada – opowiada Beata Ratajczak, właścicielka firmy i stoiska w jednym z poznańskich hipermarketów. – Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni będę mogła korzystać z urządzenia.

Gdy do końca listopada nic się nie wydarzyło, zaniepokojona kobieta zadzwoniła do firmy. Zapewniono ją, że „na dniach” pojawią się specjaliści.
– Po 2 grudnia dzwoniłam do Netii już codziennie – mówi Ratajczak. – I codziennie słyszałam inne argumenty i zapewnienia.

Tymczasem zbliżały się święta i kobieta ze złością obserwowała klientów, którzy nie mogąc zapłacić kartą, odchodzili od jej stoiska.
– Prawnik zaproponował mi, aby ci, którzy nie mogli dokonać zakupów, wypełniali wspomniane oświadczenie – opowiada właścicielka firmy. – Być może będę domagać się odszkodowania za utracone zyski. Złożyłam też skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Poznaniu.

– Będziemy wyjaśniać tę sprawę – potwierdził Janusz Kujawski, naczelnik wydziału kontroli Telekomunikacyjnej i Pocztowej UKE w Poznaniu.
Pracownicy Netii w Poznaniu nie umieli wyjaśnić, skąd taki poślizg w realizacji umowy.

– Mieli to dla nas zrobić fachowcy z firmy Ergo Tech – mówiła Beata Ratajczak.
– Jest różnica między terminem podpisania umowy a terminem zlecenia, jakie dostajemy – powiedział Paweł Lewandowski z ErgoTech. – W tym przypadku zresztą powodem opóźnienia były problemy sieci wewnętrznej.

Dzień później jednak problemy te nagle zniknęły.
– Rano przyszło dwóch panów i w 10 minut zrobili to, czego nie udało się im zrobić przez prawie dwa miesiące – mówi Ratajczak. – Ale najlepszy okres w handlu straciłam jednak bezpowrotnie. Kto mi to zrekompensuje?

Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały. Klimat się zmienił.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3