Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

HANDEL - Brak terminala powodował straty. Oświadczenia klientów pomogą w sądzie?

Katarzyna Kamińska
Beata Ratajczak terminal miała na stoisku prawie dwa miesiące. Był jednak niepodłączony
Beata Ratajczak terminal miała na stoisku prawie dwa miesiące. Był jednak niepodłączony Sławomir Seidler
Oświadczam, że dnia (...) nie mogłem dokonać zakupu na kwotę (...) z powodu braku terminalu do kart płatniczych – tej treści oświadczenia podpisywali przed świętami klienci firmy Kawroz w Poznaniu.

– Podpisałam z Netią umowę na terminal 12 listopada – opowiada Beata Ratajczak, właścicielka firmy i stoiska w jednym z poznańskich hipermarketów. – Zapewniano mnie, że w ciągu dwóch tygodni będę mogła korzystać z urządzenia.

Gdy do końca listopada nic się nie wydarzyło, zaniepokojona kobieta zadzwoniła do firmy. Zapewniono ją, że „na dniach” pojawią się specjaliści.
– Po 2 grudnia dzwoniłam do Netii już codziennie – mówi Ratajczak. – I codziennie słyszałam inne argumenty i zapewnienia.

Tymczasem zbliżały się święta i kobieta ze złością obserwowała klientów, którzy nie mogąc zapłacić kartą, odchodzili od jej stoiska.
– Prawnik zaproponował mi, aby ci, którzy nie mogli dokonać zakupów, wypełniali wspomniane oświadczenie – opowiada właścicielka firmy. – Być może będę domagać się odszkodowania za utracone zyski. Złożyłam też skargę do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Poznaniu.

– Będziemy wyjaśniać tę sprawę – potwierdził Janusz Kujawski, naczelnik wydziału kontroli Telekomunikacyjnej i Pocztowej UKE w Poznaniu.
Pracownicy Netii w Poznaniu nie umieli wyjaśnić, skąd taki poślizg w realizacji umowy.

– Mieli to dla nas zrobić fachowcy z firmy Ergo Tech – mówiła Beata Ratajczak.
– Jest różnica między terminem podpisania umowy a terminem zlecenia, jakie dostajemy – powiedział Paweł Lewandowski z ErgoTech. – W tym przypadku zresztą powodem opóźnienia były problemy sieci wewnętrznej.

Dzień później jednak problemy te nagle zniknęły.
– Rano przyszło dwóch panów i w 10 minut zrobili to, czego nie udało się im zrobić przez prawie dwa miesiące – mówi Ratajczak. – Ale najlepszy okres w handlu straciłam jednak bezpowrotnie. Kto mi to zrekompensuje?

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto