Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Have a nice... tey, czyli Poznań w Dniu Życzliwości

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
have a nice tey
have a nice tey K. Lesińska/MPK Poznań
Akcję z okazji Dnia Życzliwości w Poznaniu przeprowadziło m.in. MPK, które na nadmiar życzliwych pasażerów ostatnio nie narzeka.

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień po raz pierwszy obchodzono w 1973 r. w Stanach Zjednoczonych jako odpowiedź na konflikt zbrojny między Izraelem z Egiptem. Z czasem święto zaczęto obchodzić na całym świecie. W Polsce bardzo mało o nim słyszano aż do 2006 r., kiedy to własne obchody na szerszą skalę zorganizował u siebie Wrocław.

W tym roku o tym nietypowym, ale jakże sympatycznym święcie postanowili poznaniakom przypomnieć poznańskie MPK, IKEA oraz członkowie grupy Poznań I Love You - laureaci plebiscytu MM Poznań na 7 Nadziei Mojego Miasta. Zainspirowali się bohaterami książki „Kwiat kalafiora” Małgorzaty Musierowicz, którzy założyli stowarzyszenie Eksperymentalny Sygnał Dobra, aby wszystkim napotykanym osobom przysyłać zwyczajny uśmiech. Miał on być wyrazem życzliwego pozdrowienia, pozytywnym znakiem dla każdego.

Pracownicy MPK i sieci IKEA w poniedziałkowy poranek oprócz uśmiechów wręczali poznaniakom przypinki z bardzo poznańskim pozdrowieniem „Have a nice tey”, a najmłodsi otrzymywali maskotki przekazane przez sieć IKEA.

Włączenie się MPK do akcji nie jest przypadkowe. Z powodu remontów i ciągle zmienianych tras podróż komunikacją miejską nie należy ostatnio do okoliczności wywołujących pozytywne uczucia.
- Nerwowa atmosfera udziela się każdemu, jednakże przekazywanie złości i frustracji nie pomoże nam w łatwiejszym przeżyciu tego okresu – wyjaśnia Iwona Cieślik, kierownik Biura Promocji MPK. – Dlatego chcemy zapoczątkować akcję, aby nawet w czasie takich trudności być dla siebie życzliwymi.

MPK apeluje do pasażerów, aby swojej złości nie kierowali na kierowców i motorniczych, bo im również zależy, aby wszystkich dowieźć na miejsce w planowanym czasie.
- Warto zadbać także o te relacje międzypasażerskie: pomoc kobietom z wózkiem dziecięcym, odsunięcie się od drzwi podczas wymiany pasażerskiej – przypomina kierownik Biura Promocji MPK. - Uśmiech i zwykłe „przepraszam”, kiedy nieopatrznie kogoś popchniemy lub nadepniemy niech będą codziennym przyzwyczajeniem.

od 7 lat
Wideo

Jak czytać kolory szlaków turystycznych?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto