Program ma zwrócić uwagę na konieczność realizacji działań promocyjnych w tego typu placówkach. Działania te mają pozwolić na zwiększenie rozpoznawalności sklepów wśród okolicznych mieszkańców. Małe sklepy osiedlowe to nieodłączny element polskiej gospodarki i handlu detalicznego. Mamy ich w Polsce 150 000.
To daje nam pozycję lidera pod względem liczby tego typu placówek w Europie. Tuż za nami plasują się Włochy, ze 134 000 sklepów. W większych od nas Niemczech liczba sklepów spożywczych nieznacznie przekracza 50 000, podobnie sytuacja wygląda w Hiszpanii. Dla porównania we Francji jest ich 38 000.
Dynamicznie rośnie rola handlu internetowego (w 2009 roku, 54% użytkowników internetu dokonało zakupu towarów lub usług online), a decyzja Parlamentu Europejskiego o przyjęciu dyrektywy w sprawie praw konsumentów, która pozwala nabywcom na zmianę zdania i zwrot towaru w ciągu dwóch tygodni od zakupu, niewątpliwie przyczyni się do wzrostu zaufania konsumentów do zakupów online.
Jednak ewolucja ta nie musi wiązać się ze zmniejszeniem znaczenia handlu tradycyjnego. Okazuje się, że zaledwie 5% konsumentów nabywa przez internet żywność i towary spożywcze.
Szczególy akcji są na stronie www.tumieszkamtukupuje.pl
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?