Solaris Charging Park ma zajmować powierzchnię 5000 metrów kwadratowych. W nim mają znajdować się 4 stanowiska dla pojazdów, główna ładowarka, a także pomieszczenie techniczne. Oprócz tego, energia będzie pozyskiwana z paneli fotowoltaicznych zamieszczonych na dachu budynku. Obok będą zlokalizowane wysepki do ładowania pojazdów typu plug-in.
- Nowa przestrzeń stanie się miejscem, gdzie odbywać się będą wszystkie procesy ładowania/rozładowywania oraz testy nowych technologii i funkcjonalności. Ponadto, będzie też służyć klientom – to tutaj odbywać się będą prezentacje innowacyjnych rozwiązań
- informuje Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bus&Coach.
W elektrycznym parku mają zostać zainstalowane systemy ładowania od kilku dostawców. Taki system ma pozwolić na testowanie rożnych sposobów uzupełniania energii w bateriach. Jednym z takich rozwiązań będzie ładowarka z ośmioma punktami ładowań o mocy od 150 kW do 600 kW. Będzie ona mogła naładować trzy pojazdy jednocześnie.
- Będzie ona wspierać też funkcjonalność V2G, czyli dwukierunkowego przepływu energii między pojazdem a siecią elektroenergetyczną. Solaris Charging Park będzie pierwszym w Polsce parkiem dwukierunkowym i jednym z pierwszych tak innowacyjnych w całej Europie
- dodaje Figaszewski.
Stacja zostanie także wyposażona w czterowyjściową ładowarkę o mocy 300 kW. Będzie ona posiadać dwa wyjścia plug-in, pantograf podnoszony czy pantograf odwrócony. Mają tam też funkcjonować ładowarki plug-in o mocy 150 kW. Każda z funkcją dwukierunkowego przepływu energii.
Koniec ukończenia prac budowalnych zaplanowany jest pod koniec 2021 roku, jednak początek działania tej inwestycji zaplanowany zaplanowany jest na połowę 2022 roku.
Sprawdź też:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?