Internetowa Rewolucja to akcja zorganizowana przez firmy Google, home.pl oraz PKPP Lewiatan. Stworzona została z myślą o małych i średnich firmach. Dzięki niej możliwe jest zrobienie pierwszego kroku do zaistnienia w Internecie.
- Jest to nasza trzecia konferencja - mówi Janusz Moneta z firmy Google. - Chcemy zachęcić firmy do aktywnej obecności w sieci. Zaprosiliśmy małe i średnie firmy, które mogą dowiedzieć się, jak zaistnieć ze swoją firmą w Internecie.
Akcja z powodzeniem trwa w Polsce już od września 2009 roku. W tym czasie kilkadziesiąt tysięcy firm skorzystało z oferty. Tym razem - po Wrocławiu i Krakowie - akcja odbywa się w Poznaniu, a dokładniej w budynku nowego kampusu Politechniki Poznańskiej "Warta". Tam od godzin porannych zebrały się tłumy, m.in. właściciele firm, którzy za darmo chcą skorzystać z korzyści płynących z akcji.
Organizatorzy tłumaczyli, jak w łatwy i prosty sposób można założyć stronę internetową oraz nabyć adres internetowy zupełnie za darmo. Tutaj pomocą służą fachowcy z firmy home.pl, która na rynku w Polsce jest już od 13 lat. W drugim etapie, również darmowo, można przy pomocy pracowników Google zareklamować swoją firmę w przeglądarce Google. Każdy z odwiedzających może też wziąć udział w serii wykładów, szkoleń oraz spotkań z wykładowcami, a także zapoznać się z ofertą pomocy ze strony agencji lokalnych oraz interaktywnych.
- Wszystko jest darmowe, jest to taki pakiet testowy, aby dana firma przetestowała, sprawdziła jak to działa - mówi Janusz Moneta. - Jeśli firma będzie na tak, można dalej inwestować.
Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki.
- Obecność w Internecie jest w dzisiejszych czasach jednym z kluczowych elementów działania każdej firmy - wyjaśnia Sebastian Christow, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. - Mam nadzieję, że akcja Internetowa Rewolucja pozwoli małym i średnim firmom na aktywną działalność w Internecie i pomoże im się rozwijać.
Chęć zareklamowania się w sieci, dodatkowo za darmo przyciągnęło na Politechnikę Poznańską również studentów.
- Przyszedłem nie tylko z ciekawości, ale również chciałem dowiedzieć się potrzebnych rzeczy, które pomogą mi w zareklamowaniu mojej firmy, która mam w planach otworzyć - mówił Miłosz, student poznańskiej Politechniki. - Takie marki jak Google czy home.pl przyciągają i poniekąd zapewniają sukces już na starcie.
Z akcji do tej pory skorzystało ponad 3 tys. firm z województwa wielkopolskiego, w tym ponad 2 tys. z Poznania. Organizatorzy po zakończeniu akcji w Poznaniu liczą na znaczną poprawę tego wyniku.
Akcję Internetowa Rewolucja, która odbywa się w budynku kampusu "Warta" Politechniki Poznańskiej można odwiedzać przez cały dzień. Wstęp jest darmowy.
Aby zobaczyć więcej zdjęć, kliknij w miniaturki pod artykułem.
**
**
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?