Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg na przebudowę ul. święty Marcin na odcinku od Gwarnej do Ratajczaka. Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Program Centrum – etap I – przebudowa tras tramwajowych wraz z uspokojeniem ruchu samochodowego na ulicach Św. Marcin, Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowa”.
Zobacz:
– Przetarg jest dwustopniowy – podkreśla Paweł Śledziejowski, prezes PIM. – Najpierw chcemy dokonać preselekcji wykonawców. Poznać jakie mają doświadczenie, referencje, potencjał, jakość kadry technicznej. Następnie do wybranych skierujemy zapytanie ofertowe.
Finalnie o wyborze wykonawcy zadecyduje to, jaką cenę zaproponuje za swoje usługi.
– Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Firma, która wygra przetarg, będzie musiała przygotować projekt wykonawczy, zrealizować zadanie i uzyskać pozwolenie na użytkowanie – tłumaczy prezes Śledziejowski. I podkreśla: – To istotna różnica w stosunku do tego co było. Obecnie ten co wykonuje zadanie ma przyjąć na siebie odpowiedzialność za nie. Stąd wymóg dostarczenia decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 30 stycznia. Warunkiem udziału w przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 750 tys. zł.
– Zakładamy, że wybór wykonawcy nastąpi w sierpniu tego roku. Prace powinny rozpocząć się we wrześniu – mówi P. Śledziejowski.
Inwestycja z dotacją unijną
To oznacza, że już jesienią tego roku poznaniacy muszą liczyć się z pewnymi uciążliwościami w centrum miasta. Przewiduje się, że wykopy mogą być głębokie nawet na siedem metrów. W związku z tym prezes Śledziejowski nie wyklucza, że może pojawić się konieczność wzmocnienia obiektów, znajdujących się przy ul. Św. Marcin.
– W głębi gruntu możemy natrafić na jakieś niespodzianki. W końcu to centrum miasta – zaznacza P. Śledziejowski. – Mogą one spowodować jakieś opóźnienia, ale zakładamy, że roboty przy przebudowie ul. Św. Marcina – na odcinku od Gwarnej do Ratajczaka – zakończą się w pierwszym kwartale 2019 r.
Prezydent Mariusz Wiśniewski podkreśla, że przy ul. Św. Marcin 51-57 powstanie biuro projektu. – Mieszkańcy będą mogli tutaj uzyskać informację na temat postępu prac – dodaje M. Wiśniewski.
Pod koniec 2020 r. powinny także być gotowe trasy tramwajowe i uspokojony ruch samochodowy na Fredry, Mielżyńskiego, 27 Grudnia, pl. Wolności, Towarowej. W ten sposób pierwszy etap „Programu Centrum” zostałby zakończony. Jego koszty szacuje się na 100 mln zł.
W drugim etapie zaplanowano budowę trasy tramwajowej w Ratajczaka i uspokojenie ruchu na tej ulicy. Ta inwestycja, ma zakończyć się w 2022 r., a będzie kosztować 130 mln zł. Łącznie na „Program Centrum” miasto wyda 230 mln zł. Jednocześnie Poznań stara się o dofinansowanie unijne dla tej inwestycji. Wysokość dotacji, jaką może otrzymać to prawie 104,5 mln zł. W grudniu miasto złożyło wniosek w tej sprawie do Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?