Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak działa Kolejorz?

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Podczas dzisiejszego „Dnia Lecha Poznań na Akademii Ekonomicznej” można było dowiedzieć się, jak funkcjonuje nowoczesny klub piłkarski, jakim bez wątpienia stał się w minionych latach Kolejorz.

Konferencję zorganizował Uczelniany Klub Kibica działający na uczelni, który zaprosił przedstawicieli klubu do podzielenia się swoja wiedzą i doświadczeniem ze studentami.

- Cieszę się, że jesteście na każdym meczu i macie Lecha w sercu – powiedział, witając się ze studentami wiceprezes Lecha, Arkadiusz Kasprzak, który w swoim wystąpieniu przedstawił funkcjonowanie klubu piłkarskiego jako podmiotu gospodarczego. I tak można się było dowiedzieć m.in., że 40 proc. przychodów dają klubowi reklamy, a ponad 20 – wpływy ze sprzedanych biletów i karnetów. Studenci i jednocześnie kibice mogli się m.in. dowiedzieć, jakie są najbliższe cele Kolejorza.
- Chcemy systematycznie zwiększać budżet klubu tak, aby w 2010 r. osiągnął on poziom 45 milionów złotych. Innym naszym celem jest też znalezienie nowego idola dla kibiców w miejsce Piotra Reissa – przyznał Kasprzak.

Sam kapitan Lecha także pojawił się na konferencji w towarzystwie drugiej ikony Kolejorza – Bartosza Bosackiego.

Studenci mogli też wysłuchać wystąpień osób odpowiadających w Lechu za marketing, sprzedawanie produktów opatrzonych herbem Lecha, programy lojalnościowe itd.
- Większość produktów zamawiają mieszkańcy Poznania i Wielkopolski, choć mieliśmy już zamówienia także z Afryki i Azji – opowiadał Maciej Chłodniki z działu merchandisingu Lecha, mówiąc o funkcjonowaniu klubowego sklepu internetowego.  

Nie wszystkim kibicom przekształcanie klubu, któremu kibicują od dziecka w przedsiębiorstwo, które ma przede wszystkim generować zysk, odpowiada. Zwrócił na to uwagę m.in. prezes Stowarzyszenia „Wiara Lecha”, Jarosław Kiliński. Rozpoczynając swoje wystąpienie o tym, jak stowarzyszenie wpływa na relacje klubu z kibicami, opowiedział także o zmianach, jakie zaszły w Anglii, gdzie kibicowanie ma wymiar głównie komercyjny.

Podczas konferencji studenci mogli zadawać pytania prelegentom i trzeba przyznać, że pytania natury ekonomicznej pojawiały się rzadziej niż te dotyczące strony sportowej. Dla wielu studentów AE „Dzień Lecha Poznań” był znakomitą okazją do przekonania się, że w przyszłości mogą połączyć swój zawód z wielką pasja, jaką jest kibicowanie Kolejorzowi.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto