Jak wypromować firmę w internecie? Sprawdź tutaj!

Artykuł sponsorowany

Internet to nieocenione źródło informacji. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Gemius Polska, na co dzień pomaga ponad 79% Polakom w podejmowaniu decyzji zakupowych, rozwiązywaniu problemów, poszukiwaniu określonych produktów lub usług. Obecnie już 53% internautów dokonuje zakupu w polskich e-sklepach, ceniąc sobie ich wygodę. Google podaje, że nawet finalizując transakcje w sklepie stacjonarnym, 36% z nas najpierw przeprowadza poszukiwania w sieci. Internet należy więc do głównych kanałów pozwalających na dotarcie do nowych klientów.

Dlaczego więc jedne firmy odnoszą na tym polu sukces, a inne nie potrafią skorzystać z okazji, które daje polski e-commerce? Odpowiedzią jest dobrze przygotowana strona internetowa i działania zwiększające jej widoczność w sieci.

Obecność firmy w internecie wymaga kompleksowego działania

Jeszcze 5-10 lat temu wystarczyło posiadać prostą stronę internetową, aby zyskać niesamowitą przewagę nad konkurencją. Obecnie większość przedsiębiorstw prowadzi rozbudowane serwisy prezentujące ofertę, zespół pracowniczy, poradnikowe artykuły blogowe oraz sekcje informacyjne. Nawet właściciele lokalnych biznesów inwestują w nieskomplikowane witryny informacyjne (np. strony typu one page), aby przekazywać podstawowe informacje o prowadzonej działalności potencjalnym klientom. Pozyskanie uwagi użytkowników wymaga zaangażowania w budowanie marki w internecie.

Mateusz Żółkiewicz z wrocławskiej firmy Proformat zwraca uwagę, że do osiągnięcia sukcesu w sieci potrzebne jest kompleksowe podejście do tematu - należy stworzyć funkcjonalną stronę internetową, zainwestować w jej promocję w internecie, wybierając np. pozycjonowanie (SEO), reklamy w wyszukiwarce (linki sponsorowane AdWords), social media marketing, video marketing czy też e-mail marketing. W wielu branżach doskonale sprawdza się współpraca z influencerami, blogerami lub liderami opinii, którzy są w stanie dotrzeć do klientów poszukujących sprawdzonych produktów bądź usług.

Użyteczna strona internetowa - podstawa działania w sieci

Pierwszym i najważniejszym krokiem w wypromowaniu firmy w internecie jest funkcjonalna oraz użyteczna strona internetowa. Jeśli przeanalizujemy potrzeby użytkowników oraz cele, które ma realizować witryna, zdecydowanie łatwiej będzie zwiększać jej widoczność w wirtualnym świecie. Należy zastanowić się nad kwestiami dotyczącymi trzech płaszczyzn:

• Wygląd (design) i łatwości obsługi strony

Firmowa strona internetowa to wizytówka przedsiębiorcy w sieci. Powinna prezentować się dobrze pod względem wizualnym, być intuicyjna, prosta w obsłudze i nawigacji. Najważniejsze informacje takie jak promocje, dane kontaktowe, koszty dostawy czy czas realizacji zamówienia należy rozmieścić w widocznych i przemyślanych miejscach. Warto także przeanalizować kolejne kroki procesu zakupowego oraz poziom skomplikowania formularzy kontaktowych - im mniej pól będzie musiał wypełnić klient, tym większa szansa za finalizację transakcji lub wysłanie wiadomości z zapytaniem o ofertę.

Istotną kwestią jest również dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych. Coraz większa grupa użytkowników rozpoczyna poszukiwanie określonych produktów lub usług za pomocą smartfonów i tabletów. Może także wspomóc prowadzenie działalności na lokalnym rynku, ponieważ klienci często sięgają po urządzenia mobilne, poszukując firm lub usługodawców działających w pobliżu ich aktualnej lokalizacji.

• Technologia witryny

Strony internetowe różnią się pod względem wykorzystanej technologii. Ważne, aby dobrać indywidualne rozwiązania programistyczne najlepsze dla potrzeb danej firmy. Powinno ono zagwarantować oczekiwane funkcjonalności, bezpieczeństwo i wysoką wydajność witryny. Musimy pamiętać, że technologia, w oparciu o którą działa nasza witryna, będzie m.in. wpływała na czas ładowania strony i jej dostępność dla użytkowników.

Przedsiębiorca stoi także przed wyborem CMS-a, czyli systemu do zarządzania treścią mającego ułatwić dodawanie i edycję poszczególnych podstron serwisu. Dzięki takiemu oprogramowaniu nie posiadając praktycznie żadnej wiedzy programistycznej, będziemy w stanie publikować nowe wpisy na stronie lub aktualizować ofertę. Do dyspozycji są różne systemy CMS, pozwalające na edycję strony. Wśród dostępnych rozwiązań najlepiej wybrać takie, które jest intuicyjne i popularne wśród programistów (np. WordPress). Wtedy możemy liczyć na pełne wsparcie w zakresie działania strony internetowej.

• Widoczności w Google

Z Google korzysta ponad 97% internautów, którzy najczęściej docierają tylko do 3 strony z wynikami wyszukiwania. Dlatego im wyżej firma znajdzie się wśród proponowanych linków w wyszukiwarce, tym większą szansę otrzyma na zainteresowanie swoją ofertą potencjalnych klientów.

Dobrze przygotowana strona internetowa jest podstawą przy pozycjonowaniu, czyli procesie osiągania coraz to lepszych pozycji w wyszukiwarce. Widoczność w Google powinna być uwzględniona już na etapie projektowania serwisu, ponieważ wtedy od samego początku można zastosować rozwiązania technologiczne zgodne z wymaganiami wyszukiwarki.

Podczas tworzenia strony internetowej postaw na doświadczenie

Agencja interaktywna Proformat to firma z Wrocławia stawiająca na indywidualne podejście do realizowanych projektów. Na pierwszym miejscu jest zawsze klient i jego firma. Następnie założenia biznesowe przekładane są na konkretne rozwiązania programistyczne, aby finalnie przygotowana strona internetowa realizowała założone cele i przynosiła wymierne korzyści. Sukces w sieci zaczyna się od dobrego partnerstwa w zakresie wykonania witryny internetowej. Chętnie doradzimy w przypadku Twojego projektu.

Agencja Interaktywna Proformat
ul. Duńska 9, 54-427 Wrocław
+48 71 307 06 09

Proformat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto