Wolanowska oraz skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej do przebudowy, jest przetarg na oba zadania
Kierowcy i piesi długo czekali na obie inwestycje. Ulica Wolanowska jest w fatalnym stanie technicznym, natomiast skrzyżowanie ulic Maratońskiej i Dębowej należy do najniebezpieczniejszych w Radomiu. Wygląda na to, że jesteśmy na ostatniej prostej do rozpoczęcia prac w obu miejscach. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił właśnie przetarg, w którym szuka wykonawcy lub wykonawców obu zadań. Na oferty od firm zainteresowanych czeka do 7 marca. Na roboty będzie 18 miesięcy od podpisania umowy.
Wolanowska do przebudowy - będzie 5 kilometrów nowej drogi
- Mieszkańcy dopytywali co dalej z ulicą Wolanowską. Dziś mogą powiedzieć, że już szukamy wykonawcy prac. Ulica faktycznie była w takim stanie, że trzeba ją przebudować. Nie bez znaczenia jest też fakt, że to zachodni wjazd do miasta, od strony Łodzi i iotrkowa Trybunalskiego, będzie to element infrastruktury służący dobremu skomunikowaniu radomskiego lotniska - mówi Radosław Witkowski, prezydent Radomia.
Ulica Wolanowska będzie przebudowana od skrzyżowania z ulicą Kielecką, aż do granic miasta. To w sumie prawie 5 kilometrów drogi. Ulica powstanie jednojezdniowa, będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ale będzie porządna podbudowa, nowy asfalt, odwodnienie. Ulica będzie oświetlona. Na odcinku od ulicy Kieleckiej do NSZZ Solidarność po jednej stronie jezdni będzie chodnik, pod drugiej chodnik i ścieżka rowerowa. Od skrzyżowania z ulicą NSZZZ Solidarność do granic miasta po obu stronach ulicy będą ciągi pieszo - rowerowe.
- To będzie tak naprawdę pięć kilometrów nowej drogi. Zapewni zupełnie inny komfortu przy wjeździe do miasta, będzie bezpieczny i dobry dla mieszkańców miasta - dodaje Mateusz Tyczyński, wiceprezydent Radomia.
Skrzyżowanie Maratońskiej i Dębowej - światła i prawoskręty
Poprawa bezpieczeństwa to też podstawowy argument za przebudową skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej na radomskich Borkach. Tam przede wszystkim ma być wybudowana sygnalizacja świetlna. Dla pieszych będzie to tak zwana sygnalizacja wzbudzana, to znaczy, że będą wymuszali zmianę światła wciskając guzik. Ale będą też przygotowane pasy do skrętów w prawo. mają być przebudowane chodniki i ścieżki rowerowe w obrębie skrzyżowania.
Przebudowa skrzyżowania Maratońskiej i Dębowej poprawi bezpieczeństwo kierowców i pieszych, ale usprawni też ruch w tej części miasta. Poprawi też wjazd do miasta i przejazd w kierunku lotniska.
Czytaj też:
Wolanowska i Maratońska z dotacją z Polskiego Ładu
Przypomnijmy, na przebudowę ulicy Wolanowskiej oraz skrzyżowania ulic Maratońskiej i Dębowej miasto ma 76 milionów złotych dotacji z rządowego Polskiego Ładu. To pieniądze, które pierwotnie Radom otrzymał na przebudowę ulicy Warszawskiej. Nie wykorzystano ich, bo nie udało się znaleźć wykonawcy prac. Aby pieniądze nie przepadły w lutym 2023 roku Urząd Miejski wystąpił więc do ówczesnego premiera Mateusza Morawieckiego o przesunięciu ich Wolanowską i Maratońską. Umowę udało się podpisać dopiero po wyborach parlamentarnych z ubiegłego roku.
- Epopeja z przełożeniem pieniędzy z Warszawskiej szczęśliwie się zakończyła. Możemy szukać wykonawcy prac - mówi Radosław Witkowski.
Premier Izraela stanie przed Trybunałem w Hadze? Jest wniosek o areszt
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?