Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kampania „Kiedy 1+1=3” w Katowicach [Patronat MM]

Redakcja
6 czerwca w Katowicach w ramach III edycji kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa odbędzie się akcja edukacyjna.

W namiocie kampanii „Kiedy 1+1=3”, który stanie na parkingu przed Galerią Handlową Silesia City Center będzie można skorzystać z bezpłatnych porad ekspertów: ginekologa, edukatora seksualnego i położnej, zapoznać się z przewodnikiem po antykoncepcji, a także wziąć udział w quizach edukacyjnych, konkursach i wielu innych atrakcjach.

Inspiracją do powstania Kampanii „Kiedy 1+1=3” były niepokojące statystyki dotyczące nieodpowiedzialnych zachowań seksualnych młodych ludzi, a także niedostateczna wiedza nt. antykoncepcji w Polsce. Badania przeprowadzone w ramach Kampanii na Rzecz Świadomego Rodzicielstwa przez Centrum Badania Opinii Społecznej* wykazały, że aż 51,7% młodych Polaków uważa, że wiedza nt. życia seksualnego (w tym również środków antykoncepcyjnych), jaką obecnie młodzież otrzymuje w szkole jest niewystarczająca. Młodzi ludzie wiedzę w tym zakresie czerpią głównie od rówieśników – 55,4% i z Internetu - 43,9 %, w dalszej kolejności od nauczycieli - 34,9% i z czasopism młodzieżowych – 32,6%. Jednak w ich oczekiwaniu wiedzę taką powinni dostarczyć im rodzice lub opiekunowie – 72,9%, szkoła – 61,6% oraz lekarz lub farmaceuta – 35,7%. Aż trzy czwarte młodych respondentów przyznało, że lekcje wychowania seksualnego powinny być obowiązkowe.

Również młodociane matkipotwierdziły, że patrząc z perspektywy czasu, ich wiedza na temat życia seksualnego i środków antykoncepcyjnych nie była wystarczająca. Natomiast „młodociani dziadkowie”przyznali, że nie poruszali w rozmowach z dziećmi tematu środków antykoncepcyjnych, a „domowa edukacja seksualna” była pobieżna i nie odpowiadająca potrzebom młodych.

„Młodzież poszukuje informacji nt. życia seksualnego i antykoncepcji, gdy rodzice nie są w stanie jej zapewnić. Jednakże musi to być rzetelne źródło informacji. Dlatego celem Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa odbywającego się w ramach Kampanii „Kiedy 1+1=3” jest edukacja. Już po raz trzeci chcemy wspomóc młodych ludzi w pozyskiwaniu potrzebnej wiedzy” – mówi Magdalena Bober
z firmy Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o., która jest inicjatorem kampanii.
W ramach Miesiąca Świadomego Rodzicielstwa w 5 miastach Polski zaplanowano akcje świadomościowe. Akcja inaugurująca odbyła się 23 maja w Zielonej Górze,  w tę niedzielę zawita do Katowic na parking przed Galerię Handlową Silesia City Center.

Podczas akcji w godzinach 12-16:00 w namiocie kampanii będzie można skorzystać z porad eksperta: edukatora seksualnego i doradcy rodzinnego – Piotra Kalbarczyka z Towarzystwa Rozwoju Rodziny, które objęło patronat honorowy nad kampanią. Organizator zapowiada dystrybucję broszur edukacyjnych „Przewodnik po antykoncepcji czyli jak świadomie planować rodzinę” oraz zachęca do wzięcia udział w quizach edukacyjnych z nagrodami. Parom, które świadomie planują rodzinę porad udzieli położna – Magda Jagieła z katowickiej Szkoły Rodzenia „Świadomi i Aktywni”. Najmłodsi goście kampanii będą mogli uczestniczyć w zabawach związanych z tematem rodziny prowadzonych przez animatora.

Nieświadomość i beztroska szybko może zmienić dotychczasowe życie nastolatków, a niekiedy nawet prowadzić do dramatów rodzinnych związanych z pojawieniem się niechcianej ciąży. Nierzadkie są sytuacje, kiedy nastolatki rodzą dzieci, a media informują o noworodkach porzucanych na śmietnikach. We współczesnym świecie wiedza w tym zakresie ma szczególne znaczenie. Potwierdziły to kolejne przeprowadzone na potrzeby kampanii badania CBOS2.

„Głównym czynnikiem pozwalającym realizować świadome rodzicielstwo jest wiedza. Bez informacji na temat antykoncepcji i bez swobodnego dostępu do niej, nikt nie zrealizuje skutecznie swoich planów, szczególnie w tak delikatnej materii jaką jest sfera intymna” – dodaje dr n. med. Grzegorz Południewski z Towarzystwa Rozwoju Rodziny.

Według wyników badania CBOS* 73,2% młodych ludzi podziela opinię, że stosowanie antykoncepcji świadczy o dojrzałości i świadomym podejściu do kwestii planowania rodziny.

Kolejne akcje edukacyjne w ramach kampanii odbędą się w: Kielcach (13.06) i Rzeszowie (20.06).

Tradycyjnie patronat honorowy nad kampanią objęli: Polskie Towarzystwo Ginekologiczne i Towarzystwo Rozwoju Rodziny. Inicjatorem Kampanii jest firma Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. – patron świadomego rodzicielstwa.

Więcej informacji na stronie internetowej www.swiadomerodzicielstwo.com.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Kampania „Kiedy 1+1=3” w Katowicach [Patronat MM] - śląskie Nasze Miasto

Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto